Forumoverzicht Specifieke forums De Knutselkamer Hengelbouw.

Hengelbouw.

Dit is de plek op gebied van eigengemaakt kunstaas.

Moderator: Admin

Bericht 23 sep 2012, 08:04

Qua eigenbouw hengels kijk ik altijd mijn ogen uit, prachtige afwerking geheel in eigen smaak, maar waar ik nou benieuwd naar ben issssssssssssssssssss,

Wat voor een benodigdheden heb je nou nodig om een hengel te kunnen bouwen?
Stel ik wil een UL hengeltje bouwen, wat heb je nodig aan gereedschappen en waar koop je ├╝berhaupt de materialen zoals lak, garen,reelhouder, blank enz enz.

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 23 sep 2012, 20:01

Hallo Arnold76,

Kijk eens op http://www.rodvisions.nl/

Complete sets voor een UL hengeltje kijk daarvoor eens op Twente Shop http://twente-shop.nl/index.php?item=co ... 20&lang=NL

Groet,
Buffel

Bericht 24 sep 2012, 08:57

hey arnold,

hier kan je ook het 1 en ander vinden als je een hengeltje wilt bouwen.

http://alfarodbuilding.com/

Bericht 24 sep 2012, 09:25

pff wat een moeilijk gedoe,

Arnold stuur gewoon even een mailtje naar Martin@alfarodbuilding.com, leg hem je vraag voor en vermaak je daarna met een ellenlang antwoord met alle(en meer) info waar je om gevraagd hebt, de man is absurd klant vriendelijk als je het mij vraagt.
de hengel die te goed is voor mij vaardigheden is mede mogelijk gemaakt door. www.alfarodbuilding.com , ik ben er trots op wat dan nog...

Bericht 24 sep 2012, 20:13

Als je wilt beginnen met hengels bouwen heb je al twee goeie tips gehad. Rodvisions en Alfarodbuilding kunnen je beide erg goed adviseren. Beide hebben ze ook een heel verschillend assortiment.

Ik heb al een leuke assortiment hengels door mijzelf gebouwd staan en ook voor anderen een leuk aantal gebouwd. Voor mijn materialen heb ik veel op internet rondgestruind en ben nooit bang geweest wat verkeerds te bestellen. Dat heeft leuke en minder leuke resultaten opgeleverd :bigsmile: . Ik heb er wel veel van geleerd zeg maar hehehe. Ik heb redelijk wat contact met Martin van AlfaRodbuilding, aardige vent, goeie producten en vaak voor een prijs waar ik het zelf niet voor uit het buitenland heb. Afhankelijk van je lokatie is Dick van RodVisions ook een aanrader om eens langs te gaan, mooi atelier en veel op voorraad om ff te voelen etc.

Je gereedschap kun je grotendeels zelf maken, mits je een beetje handig bent natuurlijk. Ook dat draagt bij aan de charme van hengelsbouwen natuurlijk.

Zoals gezegd voor goed advies wend je tot deze twee firma's en ze helpen je goed op weg. Nog een voordeeltje als je alles bij een haalt is dat je er zeker van bent dat alles op elkaar past zonder dat je je zorgen hoeft te maken of je wel de juiste maat op geeft.

Bericht 30 dec 2012, 21:09

hallo.martin van(alfarodbuildding.com) heeft mijn hengel verbouwt jenzi soft zander 270cm. nu drop shot 240cm .top hengel .goed werk bedankt martin. :proost:

Bericht 17 jun 2013, 10:46

Martin van Alfa rod building heeft het hem weer geflikt.en top hengel 240 lang tot 7 gram werpgewicht voor de dropshot .hij is erg gevoelig en mooi afgewerkt... :Top:

Bericht 22 apr 2016, 07:53

En weer heeft Martin en mooie hengel gemaakt, helemaal carbon. Tot 10 gram.
Bijlagen
2016-04-21 09.56.57.jpg
2016-04-21 09.56.57.jpg (87.99 KiB) 4775 keer bekeken

Bericht 22 apr 2016, 07:55

En nog en foto.
Bijlagen
2016-04-21 09.57.22.jpg
2016-04-21 09.57.22.jpg (61.78 KiB) 4775 keer bekeken

Keer terug naar De Knutselkamer

Adverteren?
Scroll omhoog