Forumoverzicht Specifieke forums Boten en accessoires Verbouw van mijn boot...

Verbouw van mijn boot...

Vragen over boten, motoren, elektromotoren, accu's, dieptemeters, gps, trailerhellingen, et cetera? Je kunt hier terecht!

Moderator: Admin

Bericht 26 maart 2013, 19:17
Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

In het kader van twee weten meer dan één doe ik hier af en toe een updaten van de verbouw van mijn boot.... Heb gekeken naar een andere boot maar ben er achter gekomen dat dat nogal in de papieren gaat lopen als ik mijn wensenpakket wil kopen. Dan maar een verbouwing om hem a, beter in de markt te leggen bij latere verkoop en b, er zelf wat meer plezier ervan te hebben!! Niet geheel onbelangrijk natuurlijk. Het verbouwen hoeft niet zo gek veel te gaan kosten volgens mij en zo kan ik wat langer doorsparen voor een mooie boot. Wat wil ik er mee doen? Nou werpplateau voorop en een luik zodat ik spullen kwijt kan ipv steeds van de auto in de boot en andersom. En werpend vissen is het mooiste natuurlijk vanaf de boot!!! Ik overweeg zelfs een 15 pk er achter te knopen aangezien ik erg scherp aan mijn huidige motor ben gekomen welke overigens nog nagenoeg nieuw is.... Mag overigens niet meer achter dan 10 pk maar zag er al meerdere met 15 er achter. Ik zal daar nog eens goed over nadenken. De accu bak zit er op nu en nu zou ik dus eenmal van karton moeten gaan maken zodat ik die over kan zetten op een stuk hout. Alles is volgepurt en afgekit trouwens en voor versterking polyestermatjes. Wanneer project werpplateau klaar is zal ik het in ene verslag weg gaan werken!!
Bijlagen
_DSC5617 (Kopie).JPG
stoel weg en accubak geplaatst
_DSC5617 (Kopie).JPG (69.22 KiB) 2993 keer bekeken
_8101181 (Kopie).JPG
Oude situatie...
_8101181 (Kopie).JPG (87.01 KiB) 2993 keer bekeken
Kunstaasdokter.

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 26 maart 2013, 21:12

h,allo Derk,

Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien,ik heb alleen een vraagje/opmerking volgens mij kun je gewoon purschuim niet gebruiken in de boot(heb ik ooit eens gelezen)ik geloof dat het water opneemt en vast houdt.
In mijn boot(alumacraft) zit ook schuim maar dat ziet er heel anders uit als purschuim!!!
Ik weet het niet helemaal zeker,maar er zijn vast mensen op het forum die vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Gr steven

Bericht 26 maart 2013, 21:18
Site Admin

Ja klopt wel een beetje wat je zegt. De poriën zijn wat grover van struktuur waardoor er water in kan komen te zitten. Is een droog gedeelte van de boot waar het zit dus kan geen kwaad meende is zelf.
Kunstaasdokter.

Bericht 26 maart 2013, 21:43

ben benieuwd derk,maar die matten hebben nu geen invloed zo he,zie geen aansluiting op de boot,enkel een lading pur eronder :HUUH: .

mocht je wat tips willen,of hulp...pm me maar ik heb al zeker 6 boten compleet verbouwd :bigsmile:

Bericht 26 maart 2013, 22:27
Site Admin

Nee klopt Nick is enkel om de bak even wat stevigheid te geven. De pur heeft de bak aan de boot gelijmd. Ik wil de plaat straks zo maken dat de bak in dat gat zit. Hij steekt er dus bovenuit en dan ga ik hem vlak maken met de plaat. Zo is de accubak helemaal klemvast en is de plaat en de bak en de boot wat in verband namelijk. Ja lastig uitleggen neem aan dat jullie me begrijpen.
Wat ik moet hebben is een Kit die hecht op de polyester en op het hout Nick... en met vullende eigenschappen want niet overal is alles gelijk maar wil geen holle plekken onder de plank hebben!! En dan moet het wel zo goed lijmen dat ik in principe geen schroeven nodig heb. Ik kan ze ook nergens in schroeven ook want de bankjes en de punt bestaan uit een dunne laag polyester en daar schuim onder...
Weet dat je veel boten gedaan hebt en stiekem was ik er met dit topic ook op uit om ervaring van mensen als jou te krijgen. Kan je wel bellen of SMS-en maar zo hebben anderen er misschien ook wat aan. Misschien dat er op de plek waar handvaten zitten ze wat hout gedaan hebben dan zou dat al enorm veel schelen. Als afwerking wil ik dan vloerbedekking gaan gebruiken maar dat is puur luiheid en gemak want ik hoef het er niet in te hebben heb niks met tapijt. Verven word niet zo mooi denk ik zelf namelijk...
Kunstaasdokter.

Bericht 26 maart 2013, 22:33

Als ge 't nie mir wit dan vatte kit.
Zit 't dan nog te ruim dan vatte schuim.
Kan de dan nog nie deur dan vatte pur.

Ben benieuwd Derk en ik snap wat je bedoelt :proost:
Succes met je project.
Ik wil ook Groupies!!!

Bericht 26 maart 2013, 22:56

juist heb um door derk....mocht je wat willen horen geef maar gil.lijkt soms moeilijker dan het is,maar de juiste aanpak is meer als het halve werk :bigsmile:

Bericht 27 maart 2013, 06:52
Site Admin

Ja is goed Nick. Eerst een mal maken van karton dus maar zal eersteens weer wat gaan spuiten want er ligt nog wat werk.
Kunstaasdokter.

Bericht 27 maart 2013, 09:32

Derk,

Werpdek eerst rondom in de 2K lak zetten (mooi firetiger patroontje en dan in de etex :LOL: ) en vervolgens kun je deze met Sikaflex 292 vastlijmen aan de boot. Ik heb destijds ook deze kit gebruikt om van alles aan mijn Placom vast te maken en dat laat nooit meer los. Werpdek, stoelpoten, belangrijk is wel even goed lezen welke voorbehandeling je moet doen en zorg voor voldoende contactoppervlak!

Overigens, je wilt je werpdek als ik het goed begrijp boven op dat compartiment in de punt gaan leggen? Lijkt mij erg hoog en zodoende lastig om staand op te vissen. Hoog zwaartepunt dus je boot wordt erg wiebelig. Ook geven de lage randen om je heen een wat onveilig gevoel als je daar staat. Ik zou het daadwerkelijke werpdek 1 gang lager maken als ik jou was.

Groet,
Volkmar

Bericht 27 maart 2013, 09:41
Site Admin

Hey Volkmar!! Thanks. Kan ik wat mee. Ik wilde inderdad het werpdek daar op plaatsen. Zo krijg ik ook wat meer ruimte om spullen op te bergen wat voor mij ook een heel belangrijk iets is. Ik vind het nu gewoon vervelend om steeds alles in en uit te moeten pakken en dat weerhoud mij er van om voor een paar uurtjes de boot te pakken want in en uitpakken kost bijna meer tijd. Ik wil hem dus gevechtsklaar hebben staan straks als je me begrijpt. Dus de hengels en spullen liggen standaard klaar en het is aankoppelen en weg wezen. Ik was van plan om een casting zitje er op te plaatsen voor de steun. Heb gemerkt dat dat veel scheelt bij de onstabiliteit en je zelf behoorlijk steviger staat. Gelukkig is de Ryds van zichzelf redelijk stabiel. In Zweden stond ik meestal achterop op de verhoging en dat wierp gewoon prettigeromdat de rnden scheef omhoog lopen zat ik anders steeds met de hengel tegen de boot te slaan en voor wilde dat helemaal niet...
Kunstaasdokter.

Volgende

Keer terug naar Boten en accessoires

Adverteren?
Scroll omhoog