Forumoverzicht Specifieke forums Boten en accessoires Verbouw van mijn boot...

Verbouw van mijn boot...

Vragen over boten, motoren, elektromotoren, accu's, dieptemeters, gps, trailerhellingen, et cetera? Je kunt hier terecht!

Moderator: Admin

Bericht 27 maart 2013, 10:04

Derk,

Achter is je boot significant breder dan voor en zodoende merk je daar minder van de hoge stapositie. Sta je met 2 man in de boot dan zal het wellicht nog meevallen, maar ga je alleen op pad en dan op dat hoge werpdek voorin staan dan kon het nog wel eens een wiebelig geheel worden.

Als ik jou was zou ik het werpdek maken op de hoogte die je in gedachten hebt. Leg deze vervolgens los op zijn plek en ga het water op (kan mooi in de gesloten tijd). Neem dan geen windstille dag maar gewoon een 'gemiddelde visweerdag' en ga eens op de punt staan gooien met een kunstaasje zonder haken oid. Voel wat de boot doet en of het prettig vist. Zorg dat je alleen in de boot staat want zoals gezegd is dat het meest kritische scenario. Bevalt het, vastlijmen die handel. Bevalt het niet dan kun je het werpdek passend maken voor de gang eronder. Die is smaller, dus dat kan. Andersom is een stuk lastiger.

Ga je het werpdek bekleden met tapijt? Zo niet dan heeft IJssel coating wel een prettige anti slip verf. Had ik ook in mijn Placom zitten en blijft behoorlijk lang goed!

Groet,
Volkmar

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 27 maart 2013, 11:54
Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Ja goede tip Volkmar. Dek loopt overiens tot de middenbank dus echt in de punt zal ik niet gaan staat trouwens. Gelukkig ken ik de boot erg goed omdat ik hem al een poosje heb. Zou er ook anders nooit afscheid van willen nemen maar ik zal de eerste zijn die ronduit toegeeft dat met een gang van 40/50 naar een visplek toevaren gewoon gaaf is om te doen!! Als ik meevaar met andere vissers dan is het stukje van a naar b varen net zo leuk als het vissen zelf!!! Dus dat is de enige reden voor mij om eens te kijken voor wat anders maar zo stel ik dat nog mooi een jaar of wat uit.

Ik was van plan tapijt er in te gooien maar heb er een hekel aan en vind het ook niet mooi denk ik. Maar jou tip is zeker een oplossing die ik denk ik ook echt ga doen. Antislipverf is inderdaad een super idee!!!
Op de vloer in het compartiment die ik wel wat bedekking denk ik om het klapperen tegen te gaan van materiaal..
Kunstaasdokter.

Bericht 27 maart 2013, 15:08

En anders stroken van waterafstotende schuurpapier met korrel 200
Daar hadden wij een variant van verlijmd met doek op de vleugels van een 747 als antislip en bij de deuren als entree op de rvs instaplijst

En dat is net als verf in verschijdene kleuren en ook in vellen (bijv 60x60cm) te krijgen

Daarentegwn gaan coatings langer mee
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Bericht 19 apr 2013, 19:50
Site Admin

Had weer tijd vrij gemaakt voor de verbouw.. Heb een plaat gekocht bij de houthandel waar ze ook aanhangers mee aftimmeren en busjes aan de binnenkant. geperst betonplex. Snoeihard!! Kost een paar centen maar dan heb ik het wel in 1 stuk zoals ik het wil hebben. Afijn.. Plaatjes dus.
Bijlagen
_DSC5957 (Kopie).JPG
_DSC5957 (Kopie).JPG (78.07 KiB) 2789 keer bekeken
_DSC5951 (Kopie).JPG
_DSC5951 (Kopie).JPG (78.11 KiB) 2789 keer bekeken
_DSC5952 (Kopie).JPG
_DSC5952 (Kopie).JPG (94.04 KiB) 2789 keer bekeken
_DSC5954 (Kopie).JPG
_DSC5954 (Kopie).JPG (91.88 KiB) 2789 keer bekeken
_DSC5949 (Kopie).JPG
_DSC5949 (Kopie).JPG (78.79 KiB) 2789 keer bekeken
Kunstaasdokter.

Bericht 28 apr 2013, 13:55
Site Admin

Vandaag de doop van het geheel.... En geslaagd!! Ik heb voorop lopen dansen en de electro er bij aan gehad en het valt allemaal erg mee met de stabiliteit!!! Perfect dus... Nu wachten op de poot en stoel zodat ik er wat meer tegenaaan kan leunen en dus zelf stabieler sta. ot nu toe erg te spreken. Morgen naar Giethoorn voor een 15 pk kijken ghehehhee
Bijlagen
401784_505464962853280_712341950_n.jpg
401784_505464962853280_712341950_n.jpg (116.41 KiB) 2759 keer bekeken
Kunstaasdokter.

Bericht 28 apr 2013, 15:22
Site Admin

Kunstaasdokter.

Bericht 28 apr 2013, 17:47

Mooi hoor vriend....veel plezier
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Bericht 01 mei 2013, 08:36
Site Admin

http://www.youtube.com/watch?v=ZwtPDAxPknI

Nu met een 15 Yamaha four stroke!!
Kunstaasdokter.

Bericht 01 mei 2013, 08:40
Site Admin

Ach en dan de laatste van de fronttroller in actie... Ook wel leuk om te zien denk ik..

http://www.youtube.com/watch?v=3Pcco6cIDsk
Kunstaasdokter.

Bericht 01 mei 2013, 11:29

Gaat lekker met die 15 Derk! :Top:

VorigeVolgende

Keer terug naar Boten en accessoires

Adverteren?
Scroll omhoog