Derk,
Achter is je boot significant breder dan voor en zodoende merk je daar minder van de hoge stapositie. Sta je met 2 man in de boot dan zal het wellicht nog meevallen, maar ga je alleen op pad en dan op dat hoge werpdek voorin staan dan kon het nog wel eens een wiebelig geheel worden.
Als ik jou was zou ik het werpdek maken op de hoogte die je in gedachten hebt. Leg deze vervolgens los op zijn plek en ga het water op (kan mooi in de gesloten tijd). Neem dan geen windstille dag maar gewoon een 'gemiddelde visweerdag' en ga eens op de punt staan gooien met een kunstaasje zonder haken oid. Voel wat de boot doet en of het prettig vist. Zorg dat je alleen in de boot staat want zoals gezegd is dat het meest kritische scenario. Bevalt het, vastlijmen die handel. Bevalt het niet dan kun je het werpdek passend maken voor de gang eronder. Die is smaller, dus dat kan. Andersom is een stuk lastiger.
Ga je het werpdek bekleden met tapijt? Zo niet dan heeft IJssel coating wel een prettige anti slip verf. Had ik ook in mijn Placom zitten en blijft behoorlijk lang goed!
Groet,
Volkmar