Forumoverzicht Specifieke forums Boten en accessoires corrosie electromotor (huis)

corrosie electromotor (huis)

Vragen over boten, motoren, elektromotoren, accu's, dieptemeters, gps, trailerhellingen, et cetera? Je kunt hier terecht!

Moderator: Admin

Bericht 12 mei 2013, 09:32

hallo , net even de frontroller nagelopen voor t seizoen begint, tot mijn verbazing zaten er al enkele lelijke corrosie plekken op t motorhuis , op 1 plek zelfs roest door de lak heen, elders wel al "gebobbeld" onder de lak, zijn maar twee plekken vlak bij mekaar , maar toch, minn kota en net 2.5 jaar oud alleen op volkerak gebruikt

wat vragen hier over, wellicht dat iemand dit ook aan de hand heeft gehad

is dit een normaal verschijnsel ? galvanische corrosie ? zit er een anode in zo'n troller verwerkt ? of is het zinvol er 1 te monteren en hoe het beste

heb t reeds voor zover mogelijk kaal geschuurd , waar mee het beste te behandelen ?

hoor graag van een ervarings deskundige

groet chris blokland

overigens de winkel waar gekocht bestaat niet meer en de leverende importeur BM evenmin

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace

Lijkt mij dat dit wel snel is(binnen twee en halfjaar)maar als ik mij niet vergis is het Volkerak toch een beetje brak?Dat zou het misschien kunnen verklaren.
Kun je anders Minn kota niet benaderen,die zal toch wel garantie op zo iets moeten geven?Of anders via de importeur proberen.
mvg Steven

ja lijkt mij ook erg snel ... denk niet dat er na de 2 jaar nog iets te verhalen is, daarbij is de importeur die deze geleverd heeft (baron marine) failliet

in t volkerak is eens bij wijze van proef wat zout water toegelaten , dit ivm de blauw alg problematiek, echter van brak water is sprake , woon er aan en geef t water aan de planten in de tuin , heb t zout gehalte nooit gemeten maar is minimaal, als het er nog in zit

groet chris

Als je goed kijkt zitten er ook ijzeren onderdelen aan zo'n minn kota. De schroef waarmee je de hoogte instelt bv. Of de RVS moer van de schroef. Het minst edele metaal offert zich op.

Laat hem eens een week op een huurboot in het zoute water van Zweden zitten en wat ijzer is, wordt roest en het blanke aluminium wordt wit!

heb ondertussen eea na de en montage kaal gemaakt en gelakt

hoop dat t voorlopig afdoende is

heb wel contact gezocht met Evin en R&R tackle , van beide uitstekend advies gehad

van ronald van R&R zelfs geheel belangeloos en kostenloos !! ( klasse service) 2 originele anodes toegestuurd gekregen , de passende van de twee gemonteerd (andere maak ik maat blij mee ) , das nog eens een service terwijl niets met deze electromotor van doen te hebben

zal na advies van beide heren en mijn vermoeden , toch wel iets met galvanische corrosie (ook wat jij bedoeld frans ) te maken hebben gehad al dan niet in combinatie met het kortdurende toelaten van zout water

hoop zo opgelost

bedankt

Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Super is dat Chris. De service van dat soort zaken is geweldig te noemen!! Liefde voor het vak.
Kunstaasdokter.

Keer terug naar Boten en accessoires

Adverteren?
Scroll omhoog