Forumoverzicht Specifieke forums Boten en accessoires boottrailer klaarmaken

boottrailer klaarmaken

Vragen over boten, motoren, elektromotoren, accu's, dieptemeters, gps, trailerhellingen, et cetera? Je kunt hier terecht!

Moderator: Admin

Bericht 18 mei 2013, 21:24

vandaag weer eens de centreerset uit elkaar gehaald en weer 2 van de wieltjes lek.
Ik heb bij de karwei nu 2 wieltjes gekocht van een zacht volrubber ik ben benieuwd hoelang deze het vol houden.

De banden van de trailer waren ook op, er zitten veel scheurtjes in.
Mijn boot weegt met alles erop en eraan (incl trailer) 760 kg, als ik rij en het regent dan word hij dus een aardig stukje zwaarder.
Ik wilde eerst de 750 kg as vervangen voor een 1000 kg as maar dan heb ik ook andere velgen en banden nodig kost ca 450 euro.
Das geen geld wat ik graag kwijt ben.
De banden die er nu op zitten kunnen 380 kg hebben.
Gebeld met de banden boer wat voor optie's ik nog met de banden heb, blijkt dat ik een band kan nemen die 3 cm hoger is maar 550 kg mag hebben.
Das een stuk goedkoper dan de hele as vervangen, helaas moet ik mijn reserve wiel ook gaan vervangen en misschien mijn spatborden wat hoger zetten maar daar red ik mij wel mee.
Voor het reservewiel zoeken we een leuk 2e handse op en klaar zijn we weer.
Voor de rest alle prul wat je zo in de jaren verzameld en meent mee te moeten nemen eruit gegooid en mijn elektrische anker gedemonteerd.
Hier heb ik een gebruikte bracket voor kunnen vinden zodat ik of de fronttroller mee neem of het anker, ik gebruikte beide toch niet tegelijk.
Dit alles mooi te vervoeren in de auto zodat mijn aanhanger een stuk minder belast word en we kunnen weer veilig over de weg.

Gr Martijn
Bijlagen
18052013110.jpg
18052013110.jpg (79.31 KiB) 2346 keer bekeken

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 19 mei 2013, 08:18
Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Mooie wieltjes Martijn! Ziet er goed uit. Wat meer plaatjes man ik ben wel weer benieuwd hoe je je boot heb opgeleukt.
Kunstaasdokter.

Bericht 19 mei 2013, 17:51

Ach Derk hij is eigenlijk prima zo, ik heb alleen dit jaar 2 stroomonderbrekers ingebouwd.
Dit voorkomt dat lekstroom de accu's leeg trekt en als er iets is kun je met een sleutel snel de boel stroomloos maken.
Ik heb een power trim op de motor en dit trekt kennelijk lekstroom mijn startaccu was geregeld bijna of gewoon leeg.
Mijn elektrische anker zat op de tractieaccu sinds ik daar ook de stroomonderbreker tussen had zitten had ik het idee dat die ook langer mee ging.
Verder wil ik nog een extra gasgeveerde stoelpoot kopen en een casting seat, kwestie van bestellen maar ik ben er nog niet aan toegekomen.
Ik had een elektrisch anker vast voorop gebouwd en achteraf moet ik toegeven dat dit een beetje flauwekul was.
Het is wel makkelijk maar geeft niet echt meerwaarde ik gebruikte hem eigenlijk te weinig.
Voor die paar keer dat ik voor anker ga had ik net zo goed het katrolletje was het ankertouw begeleid op de punt kunnen laten zitten.
Als het elektrische anker een afstandbediening had gehad had het wel goed geweest maar ja als je alles van te voren weet.........
Bijlagen
19052013114.jpg
19052013114.jpg (74.68 KiB) 2324 keer bekeken

Bericht 19 mei 2013, 18:18
Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Das wel mooi met die schakelaar er tussen in!!
Casting zitje zou inderdaad mooi zijn bij jou op de boot. Heb de mijne er net op zitten en ben heel erg benieuwd hoe dat gaat bevallen......
Kunstaasdokter.

Keer terug naar Boten en accessoires

Adverteren?
Scroll omhoog