[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4782: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4784: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4785: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4786: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Toon onderwerp - De nieuwe boot: Van iets naar beter! • Roofviswebforum
Forumoverzicht Specifieke forums Boten en accessoires De nieuwe boot: Van iets naar beter!

De nieuwe boot: Van iets naar beter!

Vragen over boten, motoren, elektromotoren, accu's, dieptemeters, gps, trailerhellingen, et cetera? Je kunt hier terecht!

Moderator: Admin

Erick we zijn zo benieuwd! :huilen:
John`s Jerkbaits Fieldtester!

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace

hahaha
ik zal er 1 van de aankomende dagen even een update toevoegen. :)
ik moet nog wat foto's omzetten, dat neemt wat tijd in vandaar dat t wat langer kan duren totdat het erop staat

Is de boot al klaar ? :bigsmile:
Waar blijft de beloofde update ? :duivel: :Pesten:
The voices in my head may not be real, but they have some pretty good ideas..

Marcel wordt bootjesfreak :gek:

Ik denk dat hij de gehele boot in een Scorpio of in een Buddy veranderd :Pesten: :bigsmile:
Eriiiiiiiiiickkk !! :Schreeuw!: :LOL:

hahaha ik laat jullie inderdaad wel lekker wachten :LOL:

Het erge is..... ik ben niet eens veel verder gekomen.
De laatste maanden druk bezig met stage en ook nog eens problemen met mijn auto.
Dus ik heb even andere dingen aan mijn hoofd.

Maar ik zal ergens in juli wel al kabels kunnen trekken, alle apparaten aansluiten, de hele handel lamineren en de boot stofferen :) Dat is in ieder geval wel mijn bedoeling!
Dus ja.... ik laat jullie nóg langer wachten :Pesten: :oops: :P
Laatst bijgewerkt door Erick op 30 mei 2013, 23:11, in totaal 1 keer bewerkt.

was het maar (weer) zo.
Toen mijn oude opel corsa totalloss verklaard was moest ik op zoek naar een andere auto.
Toen kocht ik een Astra GTC, waar ik nog steeds helemaal weg van ben, maar de vorige eigenaar heeft mij deze verkocht met veel (verborgen) gebreken :evil:
Had dat 17 jarige jochie uit z'n doppen gekeken dan had ik nog mijn corsa en was ik niet tegen 40 ton op geknald..... :(

Ik zag dat ik deze nog niet had geplaatst..
Dus nu is het weer zo'n beetje up to date.

Totaal niet gepland, maar ik kwam vandaag tegen de avond weer bij de boot.
Mijn handen begonnen te jeuken en ik kon het niet laten om weer lekker mijn gang te gaan aan de boot.
Gelukkig was het nog geen 18:00 en had ik een half uurtje de tijd om snel wat maten op te nemen en vervolgens door te racen naar de Fixet voor hout en dergelijke.

Dus hout en aluminium profielen opgehaald en terug naar de boot.
Het eerste wat ik wilde doen was een deel van de middenbank eruit slijpen. Heerlijk om weer eens met de slijptol ergens doorheen te buffelen :)
Na een kwartiertje was het middelste deel eruit en kon ik de binnenkant van de luchtkamers eens bekijken.

het middelste stuk en schuim had ik op een weegschaal gezet, en dit bij elkaar woog toch even een goede 22KG :?
Hoe dan ook, zo ziet het er nu uit zonder het middelste deel:
Afbeelding

Ik heb nu dus 2 boxen aan de zijkant over, welke nu nog leeg zijn.
Maar ik had het idee om in 1 box een opbergruimte te maken voor een accu en 1 box een opbergruimte voor planoboxen.
Ik had gelukkig al een accu en 2 planoboxen liggen welke in deze opbergruimtes moeten komen.
Na een paar uur meten, zagen, vooboren en schroeven, had ik de opbergruimtes klaar.
Ik moet ze alleen nog wel waterdicht en rotwerend maken. Deze houten boxen zal ik dus nog wel moeten bewerken met glasvezelmatten en epoxy hars.
Hier de opbergruimte voor de Planoboxen, waar 3 flinke planoboxen in kunnen
Afbeelding
.
En de opbergruimte voor de 53 ah accu.
Afbeelding

Maar ik was nog niet klaar. Het ging sneller dan ik dacht en ik vond dat ik nog wel tijd had om de opbergruimtes tussen de achterbank en middenboxen aan de zijkant op te meten en uit te zagen. Na een half uurtje was ik al klaar :shock: :P Uiteindelijk zal 1 van deze ruimtes een hengelbak worden, waar 2 delige hengels in kunnen met een transportlengte van 1,40m.
.
Hier is het houtwerk te zien waar ik mij vanavond op heb uitgeleefd.
Afbeelding
.
en een totaal plaatje:
Afbeelding

Nu is het tijd om te gaan tukken.... gelukkig weer wat aan het bootje kunnen doen, maar ik ben kapot!
.
.
.

Ik ben ondertussen al een stuk verder.
Op dit moment heb ik al het hout op maat gemaakt en is bijna klaar om vast te zetten aan de boot.
Hier een foto van hoe ik het op dat moment wilde hebben:

Afbeelding

Helaas kwam ik er achter dat de Accu niet onder het verlengde deel in de punt zou passen.
De hoogte van de 105ah accu zou namelijk hoger zijn dan het plateau.
Dus uiteindelijk moest ik het plateau vlak maken met het plateau in de punt van de boot.
Nadat ik weer nieuw hout had gehaald voor het nieuwe plateau en het schot had verhoogd, zodat deze hoog genoeg zou zijn om het plateau te ondersteunen, ziet het er nu zo uit:
Afbeelding

Vervolgens heb ik de opbergboxen die ik van hout had gemaakt vast genageld aan het polyester.
Ik neem aan dat 27 popnagels genoeg zijn om de accubox met 13kg accu op z'n plaats te houden.
Ook de opbergbox voor de planoboxen heb ik meteen vastgenageld.
Afbeelding

Ook had ik alvast een deel uit de achterbank gezaagd waar het kastje in moet komen voor het schakelpaneel.
Afbeelding

Aangezien ik de laatste tijd baits aan het airbrushen was, heb ik meteen maar de Fusion Speakerkappen in de kleur gespoten van de boot en gelakt. :)
Afbeelding

binnenkort zal ik de hengelbakken, plateau in de punt en het kastje voor het schakelpaneel vastzetten.
Daarna moet ik alle accessoires en bedrading erin bouwen. Dan komt pas de grootste klus, alles lamineren en al het hout rotwerend maken.
Tot de volgende update! :)

hier nog een filmpje met uitleg enz.
nog n tip op t einde voor iedereen, die net als ik, tot de vroege uurtjes doorgaat :lol:

.
.
.

Het is lang geleden dat ik tijd had om aan de boot te werken. Maar ik had afgelopen week een weekje vrij van school.
Dus meteen flink veel uren gemaakt en aan de boot gewerkt. Het lijkt alsof er weinig is gebeurd, maar ik moest erg veel detail werk doen en houtwerk bevestigen.

Als eerst wilde ik het elektronica kastje aanpakken. En dat heb ik dan ook drastisch gedaan. Het eerste elektronica kastje heb ik weg gegooid, het was mij te klein en ik kon de radio er niet in kwijt. dus meteen begonnen met het maken van een grote houten bak waar de radio, schakelpaneel en alle kabels in kwijt kunnen. Dat duurde wel even, maar het was gelukt. Deze houten box komt achterin de boot en voor de helft verzonken in de achterbank.

Daarna ben ik begonnen met de boxen voor de speakers. Ik wist eerst niet helemaal zeker waar ik de speakers kwijt kon en wilde hebben, maar dat is gelukt.
.
Afbeelding

waar ik het deel van de middenbank uit heb geslepen, heb ik voor beide kanten hout afgetekend, uitgezaagd en vastgekit. Deze zullen uiteraard nog worden behandeld met epoxyhars en glasvezel matten zodat het 1 geheel wordt met de boot en ook waterdicht is. Verder heb ik nog een lange houten box gemaakt voor in de achterbank zodat ik er hengels in kwijt kan. In de bak aan de zijkant van de boot kan ik door de verlengde houten box in de achterbank hengels kwijt met een transportlengte van maximaal 151cm.

Verder heb ik al het houtwerk met sikaflex afgekit. Ik zeg er vast bij dat ik niet direct voor 100% vertrouw op alleen vastkitten. Ik zal dan ook al het houtwerk aan de boot gaan lamineren zodat het 1 geheel wordt met de boot.
Hier nog wat foto's van hoe het er nu bij staat.
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding

Ik had in de achterbank ook nog een stuk uitgezaagd, maar dit wordt weer opgevuld. Ik vond het zonde van de ruimte om er geen gebruik van te maken dus ik heb er een houten box in gemaakt. dit wordt een open opbergruimte voor papieren, sleutels, mobiel etc.
en als laatste moest ik de deksels voor de accu en plano boxen maken.
Ik kan de aankomende tijd niks doen. Ik moet nu wachten totdat de temperatuur buiten boven de 12 graden is. De werkplaats is maar 2 graden warmer dan buiten en aangezien ik pas bij minimaal 14 graden wil gaan lamineren, zal het nog wel even gaan duren totdat dat zover is.

Ik had een checklist gemaakt voor Project Waterwolf, deze bestond eerst uit 87 punten en er zijn er nu nog maar zo'n 16 over, het einde is in zicht...
Afbeelding

Goed bezig zeg. Erg leuk W.I.P. flimpje

Ik ben wel erg benieuwd hoeveel pk er achter de boot komt. Volgens mij komt er aardig wat kilos aan hout bij :Glimlach:
Heb je ook een kostenplaatje? Ben wel erg benieuwd wat het op het einde nu totaal heeft gekost incl. foutjes (afwerking punt, schakelpaneel)

VorigeVolgende

Keer terug naar Boten en accessoires

Adverteren?
Scroll omhoog