Forumoverzicht Specifieke forums Boten en accessoires Navionics

Navionics

Vragen over boten, motoren, elektromotoren, accu's, dieptemeters, gps, trailerhellingen, et cetera? Je kunt hier terecht!

Moderator: Admin

Bericht 12 jan 2014, 07:59
Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Dag bootvissers,

Ik ben voornemens om op mijn nieuwe boot een dragonfly te monteren maar was wel benieuwd welk kaartje ik er in zou moeten gaan doen. Vis in Nederland maar ga ook nog wel eens naar Zweden om een visje te haken.
Nu vaar ik op een Garmin handheld met open source kaart er op en eerlijk is eerlijk dat werkt behoorlijk goed. Het apparaat zal dus ook niet aan kant gaan want ik wil eigenlijk het scherm niet steeds splitsen als ik slepend vis bijvoorbeeld.
Graag reacties uit ervaringen van mensen die ze gebruiken :bigsmile:
Kunstaasdokter.

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 13 jan 2014, 22:07

Derk,

Als je een Navionics wilt gebruiken op de DragonFly, kom je uit bij een Navionics+ kaart of een Navionics Gold. De kostprijs is ongeveer hetzelfde. In de buurt van 230 Euro per kaartje. Als je zowel Nederland als Zweden wil, zal je minstens 2 kaartjes moeten kopen.

Op een Gold-kaartje staat alles al voorgeïnstalleerd; bij een Navionics+ kaartje moet je zelf nog de gewenste delen downloaden van de Navionics website.
De Navionics+ geeft op sommige toestellen op een aantal wateren extra dieptelijnen weer, via de Optie Sonarcharts. Er komen steeds meer en meer extra dieptelijnen bij en die kan je dan weer gratis downloaden op de Navionics site. Tot een jaar na aankoop kan je de kaart gratis updaten. Die extra dieptelijnen zijn gebaseerd op gegevens van andere gebruikers.

Een Dragonfly kan deze extra dieptelijnen (SonarCharts) helaas niet weergeven.

Wil je weten welke toestellen dit wel kunnen, kijk dan op:
http://www.navionics.com/sites/www.navi ... uide_2.pdf (of stuur mij een PM)

Bericht 14 jan 2014, 07:42
Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Hey Danny. Ik denk dat het handiger is dat we even onder het genot van een biertje op de visma even moeten babbelen!! Dit is verder duidelijk zo hoor :proost: Supergedetailleerd hoef ik niet te hebben volgens mij want uiteindelijk ga je naar de stek waar de diepte is welke je wil en zal je daar gaan uitpluizen. Was er al achter dat er twee kaartjes gekocht moeten worden als je Nederland en Zweden wilt zien.. Jammer is dat...
Kunstaasdokter.

Bericht 14 jan 2014, 21:12

Prima Derk, de Visma is tenslotte geen eeuwigheid meer. Tot op de Visma dan.

Keer terug naar Boten en accessoires

Adverteren?
Scroll omhoog