Forumoverzicht Specifieke forums Boten en accessoires vraag over boten/bellyboten

vraag over boten/bellyboten

Vragen over boten, motoren, elektromotoren, accu's, dieptemeters, gps, trailerhellingen, et cetera? Je kunt hier terecht!

Moderator: Admin

Bericht 25 feb 2014, 15:50

beste mede forumers,

een vraag van een leek op gebied van boten en bellyboaten.

ik ben al enig tijdje aan het orienteren naar een bootje. veelal ben ik alleen of met een maat vissende. de een zegt je kan een ribbootje makkelijk uit de voeten met electra motortje de ander zegt nou een alubootje of polyester met aantal pk's en de ander zegt neem een bellyboat.

ik vis over het algemeen in en rond om havens liefst zou ik t veluwe meer wel op willen maar een tripje op smallerwater wil ik ook niet uitsluiten. wie o wie wil mij van advies voorzien.

en stel dat ik een keus maak waar moet ik dan op letten en zijn de doorsnee instapmodellen voldoende?

alvast bedankt

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 26 feb 2014, 20:46

Je voorbeelden liggen nogal uiteen met elk z n eigen na of voordeel. Laat ik kort zijn, voor havens/veluwenmeer zou ik gewoon een Alu nemen. Voor relatief weinig al leuke instap boten te vinden.

Bericht 26 feb 2014, 22:32

nomad bedankt voor je advies ik begrijp hieruit dat bellyboat in deze omgeving weinig nut heeft? ik had begrepen dat op groot water met veel stroming belly niet heel handig waar is de belly het makkelijkst voor dan?

Bericht 03 maart 2014, 21:15

Oh je kan wel groot water op maar grote afstanden is een ander verhaal. Ik vis toch regelmatig op groot water maar maak dan relatief weinig meters. Het best komt ie tot zijn recht op meren en rivier plassen. Voor wat ik weet van de Veluwemeer visserij is het veelal zoeken en varen, niet handig in de bb. Al ken ik er dan weer ook die weten waar wat bakken liggen en die regelmatig uit de bb vangen...Kiezen blijft altijd lastig :)

Keer terug naar Boten en accessoires

Adverteren?
Scroll omhoog