Forumoverzicht Specifieke forums Boten en accessoires vaarbewijs perikkelen

vaarbewijs perikkelen

Vragen over boten, motoren, elektromotoren, accu's, dieptemeters, gps, trailerhellingen, et cetera? Je kunt hier terecht!

Moderator: Admin

Bericht 24 okt 2012, 15:49

Hoi Rob,

ik heb vorige week maandag examen gedaan (2e keer) en ben geslaagd. Bij mij in de groep zaten meerdere mensen die een cursus hebben gevolgd. Ze vonden dit heel duidelijk en verhelderend. Of je hierdoor sneller slaagt is me niet duidelijk, maar hun hielp het wel.

Ik heb zelf het boek een aantal malen doorgelezen (keer of 4) en een paar proefexamens online gedaan via vamex. Belangrijk is dat je de voorrangsregels goed kent. Daar gaat het halve examen bijna over.

het boek zelf (anwb) is opgebouwd uit een verhaal. Misschien handig om de belangrijke dingen met geel te markeren en dat verminderd de hoeveelheid stof al flink.

Ik had overigens wel een vraag over de windkrachten. gewoon stampen, en laten overhoren kriskras door elkaar heen. Kijk bij foute antwoorden gelijk wat het wel had moeten zijn. Je hebt het goed in de gaten zodra je de antwoorden zomaar op kan noemen aan de hand van de regels wie waarom voorrang heeft. Dan kan je het uitleggen en dan komt het vast en zeker wel goed

Succes, en niet opgeven :Top:

Gr. Edwin

P.s. bij ons op het examen zat ook een oudere man van rondom de 75 !! die had er ook moeite mee, maar goed geleerd en kwam heel duidelijk over. Die was geslaagd met een dikke voldoende

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 24 okt 2012, 16:17

Denk dat overschrijven in een schriftje ook wel handig is
Ikzelf (ben maar 32) heb moeite met theoretische leerstof en heb geleerd dat als je het zelf opschrijft het makkelijker onthouden is
Kijk of je een x met iemand mee kan varen om de theorie in praktijk te brengen (zien is doen)
Zelf ben ik iemand die een fotografisch geheugen heeft met handen en locatie en gezichten

Iniedergeval heel veel succes
En bedenk het kan een examen zijn maar je hebt het al gelezen gedaan en gehoort dus eigenlijk kun je het dromen en zijn angsten overbodig en meer hinderlijk dan een gunst

Geniet er van

Mike
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Bericht 24 okt 2012, 20:41

Rob deze examens leren, heb ik ook gedaan dan ben je al bijna geslaagd.
Zijn gewoon vaak de zelfde vragen, het downloaden kost wel iets maar ik ben er wel mooi door geslaagd.

http://www.vaarbewijsexamentrainer.nl/

Succes Hans

Bericht 24 okt 2012, 23:24
Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Ik heb een cursus gevolgd en vond het behoorlijk pittig... Het intreseerde me ook niet en dat maakt het nog lastiger. De cursus gaf mij hele bruikbare tips waardoor ik in 1 keer de papieren gehaald heb, op 1 punt na genoeg!!! En ik heb er behoorlijk voor moeten leren.. Maar gelukkig in het bezit en heb de boel doorgeschoven naar iemand anders en ik hoop dat die hem snel zal halen waarna het zooitje weer door kan en hij hem kan halen!!
Kunstaasdokter.

Bericht 25 okt 2012, 01:29

Hier wat tips van mijn kant. Niet iedereen is hetzelfde als het op "studeren " aankomt.

Je kent jezelf het beste, maak een studieplan.

Neem je tijd , je bepaald zelf het tempo. Pak desnoods een week per hoofdstuk en ga eerst eens gewoon lekker lezen.
Doe de oefenvragen aan het einde van het hoofdfstuk en van de cd.

Je komt er dan al snel achter waar je tekort schiet, lees dan het boek nog terug en verzin ezelsbruggetjes.

"stuurboord is de andere kant waar in je auto het stuur zit"enz.

Veel proefexamens?vragen doen en de foute antwoorden die je maakt terugzoeken in je boek, zo zie je goed waar je zwakke punten liggen, gewoon nog eens doornemen.

Bij mij was het zo dat de meeste punten te behalen waren op de wet,- en regelgeving, zeg maar de eerste hoofdstukken.

Zelf heb ik het zonder cursus gedaan, maar ook daarin kan het tegenwoordig online en niet duur

http://aanbieding.marktplaats.nl/deal/c ... dium=email

Bericht 25 okt 2012, 07:04

Peter de ezelsbrug stuur/bakboord
Stuur zit de R van Rechts in
Bakboord heeft geen L dus is makkelijk onthouden

Bericht 25 okt 2012, 12:04

Op mijn boot zit mijn stuur aan stuurboord, nog makkelijker :bigsmile:

Bericht 22 apr 2013, 20:57
Ben Avatar gebruiker

Nou, stuur in mijn boot zit ook gewoon aan stuurboord, snap niet dat er werven zijn die het anders willen doen. :bigsmile:

Ik kan iedereen met een boot aanraden om toch maar op zijn minst VB1 te halen, het geeft gewoon een goed gevoel dat je bij iedereen als opstapper ook met de boot mag varen. Je kan dan ook iets meer PKtjes achter je boot hangen, want 20km/u is toch langzaam als je snel op de stek wil zijn waar die meterdame licht te wachten :bigsmile:
Heb ondertussen mijn VB2, zodat ik met vaarbewijsplichtige boot overal in Nederland en België mag varen.
Ga eind dit jaar ook maar even Marcom B cursus en examen doen, een marifoon lijkt me toch handig aan de grote sluizen.
Heb cursus gevolgd op http://www.vaarbewijs.nl, vond dit een heel goede manier om te studeren.

VB1 gewoon doen, wacht niet tot je 65 bent :gek:

Bericht 22 apr 2013, 21:37

Ben

Eer ik een boot kan kopen ben ik

A: de 65 gepasseerd
B: zal het een roeiboot van de bart-smit zijn
C: oren hebben van aangepaste schuttingplanken
D: ik te oud zijn om nog te kunnen roeien

Dus nee voor mij zal het niet gaan werken
Hahahq

Bericht 22 apr 2013, 21:39

Het vaarbewijs is prima te halen vind ik.

Zelf heb ik het boek geleerd dat mijn vader thuis had liggen. Was toen toch al rond de 15 jaar oud dat boek.
Daarnaast nog een stuk of 10 gratis oefenexamens gedaan op internet. Van die oefenexamens wel het meeste geleerd.
Uiteindelijk dus alleen kosten gemaakt voor het examen doen. Dus voor niet al te veel mijn vaarbewijs gehaald.

Volgende

Keer terug naar Boten en accessoires

Adverteren?
Scroll omhoog