Forumoverzicht Specifieke forums Materialen en Kunstaas Loodkopjes en shads bijhouden

Loodkopjes en shads bijhouden

Stel hier je vragen over materialen; hengels, molens, reels, kunstaas, etc.

Moderator: Admin

Bericht 16 mei 2013, 17:38

Ik heb onlangs een assortiment loodkopjes van allerlei gewichten en haakgroottes op ebay gekocht. Nu vraag ik me af hoe jullie dat bijhouden zodat je een overzicht kan houden van wat je nog allemaal hebt.
Ik heb wel een aantal tackledozen van spro waarin ik respectievelijk shads, loodkopjes, pluggen en swimbaits bijhoud maar ik merk dat die nogal snel te klein aan 't worden zijn!
Om aan 't water te struinen heb ik een tackledoos met pluggen en een doos met shads waar de loodkop er al op zit. Meestal bepaal ik de avond voordien waarmee ik ongeveer ga vissen en dat stop ik dan in die twee dozen om in een struintas mee te nemen aan 't water. Dus dat is het probleem niet. De andere tackledozen met shads en dergelijke gaan dan in de kofferbak van de auto om eventueel toch nog iets anders te kunnen kiezen tijdens de visdag. Maar die tackledozen worden dus veel te klein!

Zou ik er gewoon bijkopen of een ander systeem bedenken?

Ik had eerst gedacht van aparte (kleine) plastic doosjes te nemen (bvb van die goedkope dozen om eten in de diepvries te bewaren) en daar doe ik loodkoppen van 't zelfde gewicht in en dan andere dozen voor shads van dezelfde grootte enzoverder. Maar dat lijkt me dan niet zo handig om telkens allemaal mee te nemen in de kofferbak van de auto...

Hoe doen jullie dat?
Vele visgroetjes,

Peter

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace

Als je al de avond ervoor alles prept
Neem dan een tacklebox die leeg is
Leg ze per gewicht loodkop in een vakje en ff met leukoplast (pleistertape) gewicht er op schrijven
Dan als je thuis bent kan je alles wer terugplaatsen waar je het vandaan pakt
Ik heb 2 soorten gewichten
9 grams loodkop voor de polder en 20 grams voor groter water en grotere shads

Succes

Voor oplsag kun je dat wel doen trouwens die bakjes van de chinees
Die haal je voor paar centen bij de action
Tevens hebben die grote opslag kisten doorschijnend met klapdeksel voor enkele euros
Dan kun je alles in zo een kist doen
Dan zet je de kist in de kofferbak en klaar

Jerkbaits kun je ook zo opslaan
Maak gaatjes in de zijkanten en je kunt bijv regenpijp met dop vastschroeven in de bodem (wel de schroeven vanaf de onderkant kist de kist IN schroeven anders steken ze aan de onderkant uit) en die ook vol gaatjes maken en dan aan de dreggen ophangen
Is ook makkelijk na het vissen je klapt de kist open en ze drogen vanzelf

Heb het tipje via onze grote visheilige Igmar

Moet het zelf nog maken maar zit daarvoor ff krap
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Zelf heb ik de kikkers (tournement baits) in die chinees bakjes
Meer ook zodat de pootjes niet krom gaan staan maar netjes recht liggen
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Joh wat doe je nog moeilijk.

Gewoon handje vol shads meenemen, wat soorten en kleuren.

bakje met een aantal verschillende types en gewichten kopjes mee. Wat losse stingers, en ter plaatse alles afstemmen op de situatie.

Je kunt beter meer loodkoppen dan shads meenemen. :bigsmile:

Edwin

Ik heb meerdere doosjes, doosje kant en klare, doosje losse voorraad shadjes en koppen en een doosje licht spul.

Koppen poedrcoat ik allemaal en gewicht schrijf ik er gewoon op, werkt top.

Keer terug naar Materialen en Kunstaas

Adverteren?
Scroll omhoog