[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4782: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4784: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4785: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4786: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Toon onderwerp - Top 3 aas van het afgelopen jaar.. • Roofviswebforum
Forumoverzicht Specifieke forums Materialen en Kunstaas Top 3 aas van het afgelopen jaar..

Top 3 aas van het afgelopen jaar..

Stel hier je vragen over materialen; hengels, molens, reels, kunstaas, etc.

Moderator: Admin

Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Misschien leuk om hier terug te zien waar jij vorig jaar nou het meeste op heb gevangen of wat nou juist jou top 3 was van het afgelopen jaar. Hoeft echt niet in categorieën maar gewoon simpel wat voor jou nou geld als top 3. Mooi is natuurlijk een verhaaltje er bij of wat uitleg over hoe te vissen.

Op nummer 1 komt dan bij mij..... Doodaas. Ik heb een dagje doorgebracht met Sebastiaan Verkerk. Spontane actie die we na wat stevige borrels spontaan hebben afgesproken achter de laptop hahahaha . Stiekem was deze dag een topdag geworden waar we toch de gehele dag aanbeten hadden en er meerdere meters de wal hebben moeten opzoeken met de nodige tegenzin.

Nummer twee is voor mij de 3-D hybride... Standaard mee in de boot of langs de kant. Tijdens het maken van een filmpje over jerkbaiten vloog er een snoek op op een plek waar ik zelf nooit had gedacht dat ze daar zouden zitten. Ook tijdens het PML weekend een dikke meter erop maar wel voor Koen Lemmens en ik stond er mooi bij te kijken.

Nummertje drie komt de Westin Jätte.. Mijn voorliefde voor Zweeds kunstaas stop ik niet onder stoelen of banken. Er komt gewoon topkunstaas uit dat land en ik ga echt geen dag weg zonder die aasjes.... Deze had ook een dag vissen met Frank, Hans en Tim onze dag weer weten te redden want op het einde van de dag vergreep zich nog net even een knappe dame zich op dit aasje..

Je raad het al, mijn top drie is gebaseerd op herinneringen die mij het afgelopen jaar bij zijn gebleven en waar ik nog steeds van kan genieten als ik de plaatjes weer terug zien!! Vissen is niks zonder een paar goede maten!!! :ROFL: En heeft niks te maken met de kwaliteit of de vangsten van het aas...
Bijlagen
_DSC5326 (Kopie).JPG
_DSC5326 (Kopie).JPG (91.56 KiB) 6790 keer bekeken
IMG_3850 (Kopie).jpg
IMG_3850 (Kopie).jpg (53.86 KiB) 6790 keer bekeken
Kunstaasdokter.

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace

Nou derk bij mij is de diversiteit meer aan de orde

Toch zijn er wel toppers bij die ik eigenlijk altijd bij heb

Mja een top drie

Op 1:
NK twistglyde met de bijnaam "paaskuiken"
Knalgeel zwarte stippen en een geel staartje met "joling" glitters
Gewoon een simpele jerkbait makkelijk te vissen op de oppervlakte en iets dieper

Op een 2e plaats is enige twijfel tussen 2 aasjes dus laat ik het een gedeelde 2e plaats:
De BBZ jr in roach...behoeft denk ik geen uitleg
De "Ralph" hybride derkbait: een aasje wat ruimte behoefd
Vooral met de manier van vissen het is een aasje wat enige ervaring behoefd om je daarna hoornsdol te maken
Ze jumpt echt alle kanten op en kan zo van een oppervlakte aas naar een 2,5 a 3m diepte duiken om daarna recht omhoog met een klein hopje het water uit te komen met spectaculaire aanbeten en een doffe harde ratel

Op de 3e plaats een aasje dat al vanaf dag 1 in me koffer zit
De DLT Maximum firetiger: een plugje van 30 gram met een hoge meerdere kogels uitgevoerde ratel
Ze is een exact kopie van de Manns Minus maar vind deze degelijker dan de Manns
Heb hiermee snoekjes van 20cm en M+ gevangen op plekken waar ik niks verwachte, maar ze komen m halen van verre plekken
Meestal als ik blank en gefrustreerd raak pak ik deze om het ongeloof te bewijzen in vertrouwen

Eigenlijk heb ik nog een 4e
Een Hengeldiscount eigenbouw Kerstkuiken cowgirl
2x nr10 blads knalgeel spinner waar menig hengel al zonder snoek van krom gaat staan
Enorme boeggolven en mega veel volgers
Toch ondanks de "1" op dit aasje heb ik er mega vertrouwen in puur door t voorkomen en gedrag van dit aas
Ze is zo makkelijk op diepte te vissen waar jij wilt of t nu diep is of aan de oppervlakte
Wel is het een aas die aan een stevige hengel /molen/reel combo gevist dient te worden
Denk aan een 80-150 hengel met minimaal een ronde 5601 reel of een 4000 klasse molen
De aantallen aan volgers beloofd mij dat er zeker op gevangen gaat worden en groot ook

Mike
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Moet ik serieus een top 3 gaan doen....ik kan elke jaar hetzelfde lijstje neer zetten,
die krengen blijven maar vangen nameijk.
daarbij ben ik ook nog eens dusdanig loyaal dat ik veel dingen oversla omdat het niet van bepaalde bouwers afkomt....belachelijk...ik weet het.

naja gaan we weer.

1: Twisterjerk van Herwin....van Baby tot grote....ze vangen en ze blijven vangen, ik ga echt niet met Backbone op stap zonder een Tj in mn koffer of aan de speld.

2: Grote Belly van de dokter, eerste handbouw jerk die ik kocht en heb er ondertussen wat versleten, heb nu een grote belly 2.0...iets platter, iets lichter....maar ow wat vist ie lekker,
heb Derk al verteld dat ie dit model vaker zo moet bouwen...gewoon een RK geintje uithalen en de normale omdopen tot Old Moldel...

3: Backslapper en 3d Hybride....ik zei toch al dat ik loyaal was.....beiden geen echte Hybrides maar Rolling Gliders....naja naam doet er niet toe, ze vangen wel beiden, en de 3d heeft een ratel waar een vana 15 van onder de indruk raakt (btw ook een heerlijke bait)

en eigenlijk moet ik wat streamers opnoemen hier...maarja die hebben geen eigen naam nog, of zijn variaties op bestaande als de Dubbel Dekker van Ad ''Revolver lenen Roy ?'' Zwier
de hengel die te goed is voor mij vaardigheden is mede mogelijk gemaakt door. www.alfarodbuilding.com , ik ben er trots op wat dan nog...

Mijn top 3:

1-lunker city shaker:Van de kleinste maat tot de grootste.Levert mij het meeste vis op.Never change a winning team,dus ik blijf er lekker mee
verder vissen!

2-SG 4play soft en hard:Wederom elke maat.De middenmaat helpt me aan mooie vissen,voornamelijk in de polder.Met de grootsten is het fijn
werpen.

3-Spinners:Van klein tot groot,enkel- of dubbelbladig,verzwaard of onverzwaard.Blijft goed voor mij!

Uiteraard heb ik nog andere vangers,maar als ik er 3 moet opnoemen dan zijn het deze.

Groet!
If i'm not fishing,i'm thinking about it!

afgelopen jaar maar iets van 30 of 40 vissen gevangen,waarvan het meeste uit snoekbaarzen en baarzen bestonden en een 10 tal snoeken ongeveer.

mede komt ook omdat ik maby 3 keer heb gevist dat jaar en dit jaar nog helemaal niks :bigsmile: :bloos: :HUUH:

kortom geen favo echt,ja rubber dan,daar ving ik het meeste op :patser:

Mijn top 3: Twistglyde, small Hero en Freestyler. Buddy was ook een topper.

Hopelijk voor komend seizoen een heel nieuw aasje in de top maar dan moet Nicko het eerst iets minder druk krijgen... :bigsmile:

Igmar Avatar gebruiker
Site Admin

Oefffff, top 3 kunstaas afgelopen jaar...
Tja, dat hangt erg af hoe ik er naar kijk, qua hoeveelheid vis, qua vissoort, qua jaargetijde, qua vistechniek. Laat ik het maar even bij nr 1 laten.

Qua hoeveelheden, was de deep diving Chubby 38, perch kleur van Illex absoluut koploper, 3 in een jaar letterlijk versleten, massa's baarzen, roofbleien, windes, snoeken, zeebaarsjes, forelletjes, finten, zelfs een paar ruisvoorns op gevangen op dat idioot kleine plugje, oftewel de "vliegende doperwt". Afgelopen jaar heeft ie de squadminnow 65 in "Gardon" echt verschrikkelijk verslagen, terwijl dat eigenlijk normaal mijn standaard nr 1 is.

Qua snoek jerkend, was het de Vana van Johnny, maar dat kwam ook doordat deze het meeste vistijd kreeg, vanwege vraagjes van klanten en dingen uittesten met deze jerk. Ook erg goed gevangen op de jerks van Erick vd Kraats, Derkie, Herwin en op de shot JR van Nick.

Qua snoek swimbait, de Spro BBZ1 6 incher.

Qua snoek plug, lastig, maar ze hadden niet zo'n zin meer in de Tjocke, absurd genoeg moesten ze erg graag die SSR hebben, al wordt ik altijd een beetje droevig als ik die er aan moet hangen, maar ere wie ere toekomt. Al zat de Lucky Craft Pointer wederom op plek 2.

:bigsmile: Graag gedaan herr Derk haha en door jou staat de voorn weer eens hoog in mijn gebruikte aasvissenlijst.

1. Voorn.
2. Haring.
3. Bretonse Sardine.

En mijn kunstaaslijst

1. Grandma 9" blue prisma. alias de blauw hoer. Oldtime favoriet voor het slepen op het grote water.
2. Strike pro Giant blauw zilver. De iets tragere wiebel is een koude verleider als de Opoe het even laat afweten.
3. Fox Rage Slickstick SDR Neon. Schraapt werkelijk alles van de rivier bodem af. Ik heb er al 7 vissoorten mee gevangen.

Top 3 kunstaas zegt Derk, en wat staat er bij hem zelf op 1: Doodaas :Rare gast:

Ik heb niet echt een top 3. Goed gevangen op mijn eigenbouw extrawideratlinwhopper, eigenbouw ratlinfatboy en uiteraard de cola kleurige bulldawg.

Groet,
Volkmar

Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Top 3 kunstaas zegt Derk, en wat staat er bij hem zelf op 1: Doodaas :Rare gast:
Scherp scherp....

Ik zal hem gaan aanpassen!!
Kunstaasdokter.

Volgende

Keer terug naar Materialen en Kunstaas

Adverteren?
Scroll omhoog