Forumoverzicht Specifieke forums Materialen en Kunstaas Buzzbaits en buzzspinners

Buzzbaits en buzzspinners

Stel hier je vragen over materialen; hengels, molens, reels, kunstaas, etc.

Moderator: Admin

Bericht 11 dec 2013, 12:57

Igmar kwam er al mee dat dingen al snel via Facebook gaan en andere social media
Ook ik deed dit omdat de reacties sneller zijn en je tegenwoordig in een hi-speed sociaty leeft dus snel antwoord wil hebben

Maar

Mijn vraag wil ik nu wat meer meningen op hebben

Buzzbaits en buzzspinners
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en welk jaargetijde vissn jullie er mee?

Ik kan relatief goedkoop voor eigen gebruik hoogwaardige baits en spinners kopen
Maar ik zie in de USA de buzzbaits in rap tempo populairder worden dan spinnerbaits en grote twinblade spinners

Zien jullie hier een voordeel in of nadeel zo ja waarom
En waar vissen jullie er dan mee
Is dat puur op dezelfde wateren of juist ondieper gezien de diepgang vaak minder diep is (afhankelijk type plad dubbel tripple of quatro)

Maar goed ben benieuwd naar de meningen hier en de ervaringen er mee
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 17 dec 2013, 23:15

Ik heb grote buzzers een kleintjes. Die grote (voor snoek) zien er mooi uit maar zoals bij alle topwaters is het "right time, right place" kunstaas. Vaak geprobeerd maar hoogst zelden een resultaat. Als ze het doen op topwater dan zou een buzzer wel eens het best hakende kunstaas kunnen zijn omdat het niet echt op het water drijft maar zinkt en dus niet weg geslagen wordt door een aanvallende snoek.

In navolging van het succes van enkele kleine spinnerbaitjes voor op roofblei (lucky craft en Cultiva) kwam ik vorig jaar een piep kleine buzzer tegen ideaal voor op roofblei zo leek het me. Het ding was van Strike pro maar ik weet niet of ze die in NL voeren. Feit is dat ik er wel wat in zag voor de roofblei en baars. Ik heb er even mee gevist maar vangen was er niet bij omdat ze buiten werpafstand bleven.

Wordt vervolgt. Komend seizoen eens wat vaker de spinhengel mee nemen en een doosje klein spul

Bericht 18 dec 2013, 00:08

Heb dus ook kleine buzzbaits in de planning staan en een grotere
Zal niet snel zijn...

Toch wil ik het zeker proberen
Meer ook door de enorme overbevissing op een aantal wateren hier
Het is allemaal max 2 - 2,5 m diep dus die buzz die allemaal net 10cm onder het oppervlak lopen zitten binnen grijp bereik

Echter als ik zo kijk lijkt het dat ze dan bijten uit agressie en niet honger

Ben heel benieuwd naar je bevindingen t.z.t. Frans

Bericht 14 jan 2014, 19:43
Igmar Avatar gebruiker
Site Admin

Ik gebruik het meest die buzzerblades voor mijn streamers, en dus gewoon onder water, dan schudt het "streamer vachtje" extra mooi.
Als topwater heb ik diverse vissen mogen vangen, vooral het rechte pad wat ze volgen is soms makkelijker in te zetten door flink begroeid water. Echter voor het meeste begroeide water en wat het meeste spektakel geeft , zijn de "spingkikkers" die ze gebruiken in de snakehead visserij in "water" wat eruitziet als een grasveld. Daar loopt elke buzzerblade-achtige op vast en die spingkikkers sla je letterlijk omhoog en landen dan weer. Ik heb daar al aardig wat snoek mee gevangen in zwaar begroeid water waar eigenlijk niet te vissen was. Dat is nog leuker, maar je moet er vertrouwen in krijgen. En dat zijn dus niet die spro kikkers, maar thaise frogs.
In de snakehead visserij gebruiken ze trouwens ook veel buzzerblades, dus mocht je gaan "Ebayen" zoek daar ook naar, kosten vaak een habbekrats en zijn erg mooi en degelijk gemaakt.

Bericht 14 jan 2014, 23:36

Bedankt igmar dat is zeer nuttige info
Ga ik zeker ff "ebayen" je weet maar nooit

Keer terug naar Materialen en Kunstaas

Adverteren?
Scroll omhoog