Forumoverzicht Specifieke forums Materialen en Kunstaas Kan iemand me meer vertellen?

Kan iemand me meer vertellen?

Stel hier je vragen over materialen; hengels, molens, reels, kunstaas, etc.

Moderator: Admin

Bericht 23 sep 2012, 18:11

Ik heb gisteren een lading kunstaas gekregen van een oom, al jaaaren oud (op de "nieuwe" pluggen staat een prijs van 16 gulden). Met het rubber heeft hij ook jaaaren geleden voor het laatst mee gevist (mijn oom is een echte aasvisvisser dus deze lagen al snel weer in de schuur ;) ).
Is er iemand die me meer over het hele zaakje kan vertellen?

Afbeelding
Afbeelding

Als iemand grotere foto's wil moet je nog even geduld hebben, het hele handeltje ligt namelijk nog bij m'n ouders in Enschede... :roll:
PR Snoek: 95cm - PR Baars: 31cm - PR Roofblei: 70cm

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace

Niemand? :Glimlach: Hoe oud ongeveer, goede pluggen/shads, dat soort info?

Hallo,

die plugjes zien er op het eerste zicht wel goed uit.
Het zou wel niet slecht zijn om de dreggen en splitringen
eens te bekijken om te zien als ze wel van goede kwaliteit zijn.
Maar je gaat er zeker wel vis mee vangen.
Ook over die shads heb ik wel een goede indruk,zullen goed te vissen
zijn vanaf de oever op een loodkopje van een gram of 10-14.
De shads komen me overigens wel bekend voor,maar over de naam tast
ik eventjes in het duister!
If i'm not fishing,i'm thinking about it!

zijn een paar oude bagley pluggen,zoals je zelf ook al wel hebt gezien vermoedelijk,ik schat ze op een jaar of 15 a 20 jaar oud,opzich uniek dat ze nog in de dichte verpakking zitten.

veel geld waard?......nee helaas,bagley maken ze nog steeds,en wellicht dit type niet meer(of wel) maar zou ze niet verkopen,want een euro of 8 per stuk kan je er ongeveer voor krijgen denk ik,omdat ze in de verpakking nog zitten wellicht 10 a 12 euro per stuk.

de shad's is niet veel speciaals helaas,ik zie er voornamelijk merkloze shad's bij zitten,en die witte dat is een oude flying lure,ook geen geld waard,maar wel leuk om te hebben.

kortom tis een leuke oude verzameling,die vooral waarde heeft in de gedachte dat het oud is,en niet zozeer omdat het kostbaar is,maar geloof me ze vissen er niet minder om,misschien wel lekkerder,omdat je ze gratis hebt,dus mijn advies is,lekker houden en mee gaan vissen :bigsmile:

Ik zou ze sowieso niet verkopen, ik ga er lekker van genieten (en hopelijk de snoeken ook totdat er een dreg in hun lip zit...) :bigsmile:

Heel erg bedankt voor de uitgebreide informatie, heren :Top: :Glimlach:

Igmar Avatar gebruiker
Site Admin

Op die bagley ga je nog goed vis pakken, zijn nog best goede visvangertjes. Maar Nick heeft het al verwoord, vooral nostalgische waarde. En da's ook gaaf, echte oldies heden gruwelijk kaal laten kluiven. Bagley kan je ook lekker twitchend vissen.

Bedankt Iggie! :bigsmile:
We gaan zeer waarschijnlijk binnenkort verhuizen (Oktober of begin november, bezig met een woningruil naar een andere wijk) en dan heb ik nog mooier snoekwater tot m'n beschikking dan nu, dus ze gaan zeker vele kilometers zwemmen :mrgreen:

Keer terug naar Materialen en Kunstaas

Adverteren?
Scroll omhoog