Carolina Rig

Voor alle berichten en discussies over het roofvissen kunt u hier terecht.
Plaats reactie
John67
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2020, 13:44
Contacteer:

Carolina Rig

Bericht door John67 »

Goedemiddag,

Als ik de Carolina rig wil gebruiken, kan dat dan rechtstreeks met een Wartel aan een gevlochten hoofdlijn (en dan bedoel ik het lood en kraal boven de wartel op de gevlochten lijn)? Of is het beter om aan de hoofdlijn een stuk fluorocarbon te maken (lus-in-lus?) met op die lijn de Carolina Rig eindigend met een wartel en dan een (stalen?) onderlijn?

Gebruikersavatar
Frank van Vliet
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: 08 jan 2020, 17:57
Locatie: 't Zand
Contacteer:

Re: Carolina Rig

Bericht door Frank van Vliet »

Groetjes Frank van Vliet - Beheer RoofviswebForum

ErikB
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 okt 2020, 14:19
Contacteer:

Re: Carolina Rig

Bericht door ErikB »

John67 schreef:
30 nov 2020, 17:00
rechtstreeks met een Wartel aan een gevlochten hoofdlijn (en dan bedoel ik het lood en kraal boven de wartel op de gevlochten lijn)? Of is het beter om aan de hoofdlijn een stuk fluorocarbon te maken (lus-in-lus?) ?
De FC voorslag waar je lood op schuift is een stuk schuurbestendiger dan je gevlochten hoofdlijn. Als je veel op een bodem met mossels vist zal uiteindelijk ook de FC voorslag beschadigen, dat hoort er gewoon bij.

John67
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2020, 13:44
Contacteer:

Re: Carolina Rig

Bericht door John67 »

Ok en dan nog een vraagje mbt voorgaande:

Ik heb begrepen dat montage kan als volgt:
Gevlochten hoofdlijn (12/00) lus in lus naar fluorocarbon voorslag (dikte?) met daarop de carolina Rig - (eventueel stoppertje) - tonwartel - fluorocarbon (dikte?) - speldwartel - kunstaas.

Andere ideeen?

ErikB
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 okt 2020, 14:19
Contacteer:

Re: Carolina Rig

Bericht door ErikB »

Zelf doe ik: hoofdlijn, wartel,FC met bulletweight/kraal, wartel, FC met haak. Lus in lus met gevlochten lijn hou ik zelf niet zo van, ben bang dat de gevlochten lijn in de FC snijdt. Ik knoop de FC liever aan de gevlochten lijn. Knopen doe ik altijd bij shadvissen of dropshot, bij C-rig zit er bij mijn montage een wartel tussen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast