[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - nieuw hier • Roofviswebforum
Forumoverzicht Nieuwe gebruikers nieuw hier

nieuw hier

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor en lees belangrijke informatie over het forum!

Moderator: Admin

Bericht 25 feb 2014, 20:02

ik ben Gijs, en ik wil (in de toekomst) gaan baars-vissen. ik heb al veel in mijn hoofd, maar tips zijn altijd welkom! verder vis ik vaak met de vaste hengel en af en toe op snoek (nog nooit eentje gevangen...).
hebben jullie al tips? of hebben jullie een mening (bijvoorbeeld dat ik beter met de vis om moet gaan etc.)?
alles is welkom!

groeten, Gijs de haan.
PR snoek: 85 cm
PR baars: 26 cm
PR roofblei: 8,5 cm
PR snoekbaars: 0 cm

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 25 feb 2014, 23:25

wwlkom gijs neus een beetje rond en lees eens het een en ander en hoop zal je wijs worden

Bericht 26 feb 2014, 00:10

Hoi gijs

Welkom op het forum

Voor hanteren
Klinkt misschien afgezaagd
Maar doe eens een zoekfunctie baars vissen
Er zijn diverse technieken
Er is ook een hoop beeld materiaal aan video te bekijken

Wat ik hiermee bedoel
Ga eens kijken welke van de technieken jou leuk lijken
Dan kun je de vraag namelijk wat specifieker stellen
Baarsvissen is misschien wel de breedst te bevissen vis die we hebben
Denk aan spinners, shads, dropshot, diagonalen, vertikalen, kantikalen, wormen pluggen streamers enz enz
Maar ook lokatie
Groot water als meren plassen rivieren
Klein water zoals polders, urban enz enz

Technieken tussen groot en klein verschillen niet zo heel veel als dan de gewichten loodkop/dropshodlood/bladtype spinner/shadkeuze

Snoek is ook weer waar ga je vissen en ga je licht of zwaar

Ga voor jezelf voordat je de hengel aanschaft orienteren
Ik weet niet waar je vandaan komt maar kijk eens in jouw regio of daar forumleden zijn die je op weg kunnen helpen

Materialen denk aan hengel, kunstaas, goede onthaak tang, kniptang voor als de haak fout zit, bij snoek onthaakmat, goed schepnet passend aan de omgeving, extra onderlijntjes, een goede tas met opbergmogelijkheden zonder jezelf te haken

Baars snoekbaars en snoek hebben diverse technieken voor vast houden
Baars pak je bij de bek en ondersteun je bij de buik (zie vangst verslagen)
Snoekbaars en snoek kun je kieuwgreep toepassen (even op youtube kijken staan genoeg videos)
Let wel op voordat je ze plat gaat tillen altijd de buik ondersteunen (zie ook weer vangstverslagen)

Mijn advies blijft ga met ietwat meer ervaren mensen mee
Dan zie je met eigen ogen wat er gebeurt
Daar leer je meer mee dan zo nu hier
Dan kun je ontdekken wat jij echt leuk vind

Dan kunnen we je hier verder helpen met specifiekere info

Heel veel lees maar ook visplezier

Btw makkelijkste is nog steeds polders en dan een spinnertje met bladmaat 3 (merk ondex)

Gr
Mike
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Bericht 26 feb 2014, 09:11

Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik wil gaan vissen op kleine baars, ik denk met klleine shadjes en spinners. Hier in de wetering (+/- 2 meter diep) zit wel baars, ook wil ik wel gaan vissen in de jachthaven. Met de shadjes wil ik werpend en kantikalend gaan vissen. Met de spinners ook gewooon werpend.

Sorry voor eventuele spelfouten, ik zit te typen op mijn mobieltje en die is nogal klein...

Bericht 26 feb 2014, 19:59

deze visserij wil ik gaan doen. maar dan ook af en toe met een shadje. de snoeken die ik dan vang, daar hoef ik toch geen onthaakmat voor te gebruiken? of wel? tot nu toe heb ik alle informatie van filmpjes van vis TV (is deze informatie goed?). tips zijn (nog steeds) welkom!

Bericht 27 feb 2014, 11:15

Op zich met de info van vis tvis niks mis
Het is echter wel heel globaal
Zo een visserij is spin visserij
Dan heb je een hengel van 2,40 of 2,70 met een werpgewicht tussen de 10 en 30/40 gram
Gevlochten lijntje van 8 honderste of 10 honderdste
Stalen/titanium onderlijn van minimaal 30cm en dan wat spinners en shadjes met lichte loodkopjes van ongeveer 7gr
Onthaakmat is voor t geval een grote snoek hapt
Tenzij je zeerbedreven bent in de kieuwgreep dan zou je kunnen overwegen om m thuis te laten
Een schepnet met rubber coating is zeker niet ongewenst
De rubberen coating zorgt dat de haken/dreg zich (bijna) niet vast kan zeten in de mazen van het net
Mooiste is een opklapbare die je zo weg kan stoppen of aan je tas kan hangen

Verder tips kwa materiaal
Zijn al vele topics over geschreven
Maar basic is toch wel spinners bladmaat 2 en 3
Of tandemspinners met blad 2 en blad 3/4
Eenzeer goed spinnermerk is Ondex en kun je bijna noemen met vangstgarantie op de baars maar ook snoek is er zeker niet vies van

Shadjes in lengte 3 inch en 4 inch zijn bij baars en snoek een smakelijke hap

Voordat je wat koopt ga naar een giede winkel waar je de hengels kan vast houden en eventueel zelfs mag testen aan de waterkant

Veel plezier
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Bericht 27 feb 2014, 18:17

de hengel die ik nu op het oog heb, is erg licht, en zit ook erg fijn om mijn handen.
kan er ook een grote snoek toehappen op een spinner maat 1 of 2? of op een shadje van 5 cm?
en een schepnet heb ik, maar die is niet met rubber gecoat, kan ik deze gebruiken?
hebben jullie nog een speciaal kunstaas die goed is voor een beginner?
alvast bedankt!

Keer terug naar Nieuwe gebruikers

Adverteren?
Scroll omhoog