Forumoverzicht Bladwijzer "Vistechnieken" Bladwijzer "Roofvistechnieken" Het vissen met softbaits.

Het vissen met softbaits.

In dit gedeelte van het forum worden verschillende Vistechnieken behandeld. O.A. Dropshotten, Ultralight, Penvisserij, Trollen, Jerken etc etc. Een topic voor vooral de beginnende roofvissers die met vragen zitten over bepaalde Roofvis Technieken.

Moderator: Admin

Bericht 04 dec 2012, 00:55

K, bedankt Frans.

Vind er nu wat meer over, ziet er leuk uit.

http://www.aso-angelservice.de/systeme/gsystem/

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 10 dec 2012, 21:37

Ik kom toch nog even terug op de verschillende loodkoppen. Ik vis het meest met ronde loodkoppen, omdat ik zelf het idee heb wat minder vaak vast te zitten als ik vanaf de kant aan het werpen ben. Zal bijgeloof zijn, maar toch. Vissen is nou eenmaal voor een groot deel bijgeloof toch? :)

Wat ik met de football en erie koppen heb is dat bij mij een shad een mooie dwarrelende actie krijgt wanneer je de shad laat zinken. De vorm van het lood heeft wel degelijk een ander effect (hoe klein ook) op het zinken. Althans, dat is mijn ervaring en mening.
Verticaal junkie

Bericht 11 dec 2012, 21:09

Sorry voor deze noob vraag ik heb dit weekend mogen aanschouwen hoe frank vist met de diagonaal. Nu wil ik ook een mooi hengeltje met molen gaan kopen om de vaarten en haven af tekunnen.
Maar wat is het verschil tussen een verticaal hengel en een diagonaal hengel en dan zo ook de molen.
Wat voor hengel en molen zijn dan beetje aan teraden ik wil niet teveel geld uit gaan geven voor het setje want jerken doe ik het liefst.
Bijdehante mensen hebben de halve wereld, de niet bijdehante dus de andere helft.

Bericht 12 dec 2012, 17:56

Een verticaalhengel gebruik je in een boot of enkel als je langs een kantje loopt. Ga je werpen dan is een langere hengel nodig en ben je aan het diagonalen. Ik vis nog steeds met een zeer korte stok, maar dat is persoonlijk. Een van de redenen waarom je een langere hengel beter kunt gebruiken is om over obstakels heen te kunnen vissen. Vanuit een boot heb je daar natuurlijk minder last van aangezien je recht onder de boot vist. Minder lang, minder gewicht, et cetera.

Om je vraag beter te beantwoorden een paar vraagjes:

- Wat wil je er aan uitgeven?
- Wil je ook gaan dropshotten?

Een molen zou ik zoeken in het 1000 segment, lekker licht en je kunt er ver zat mee werpen (ook hier werkt een langere hengel natuurlijk beter voor afstanden).
Verticaal junkie

Bericht 12 dec 2012, 18:10

Ja beetje werpen door de haven en de lokaale vaarten daar wil ik hem voor gaan gebruiken en zo af en toe zal er eens een spinnertje aan komen.

En niet teveel zal dan rond de 150 euro liggen.
Bijdehante mensen hebben de halve wereld, de niet bijdehante dus de andere helft.

Bericht 12 dec 2012, 18:57

Zou dan iig een hengel van 2,40m nemen. Mooie allround lengte waarmee je kunt werpen en pielen.

Bericht 12 dec 2012, 20:15

Oke dan heb ik wat tedoen tijdens de kerstvakantie hengeltje zoeken en welk werp gewicht een beetje gaan zoeken want ik heb echt de balle verstand van vissen met softbaits haha

Bericht 12 dec 2012, 23:25

2.40 kan, maar ik zou lekker in het begin gaan voor 2.70 in lengte (tenzij je verwacht snel in een boot te eindigen dan heb je korter nodig). Je zei dat je de vaart en haventjes af gaat dus ik verwacht niet al teveel stroming. Strakke hengel met een ietsje zachtere top. Dit betekend niet dat je een hengel met een zachte top moet halen, maar een iets zachtere top. Aangezien je nog niet heel bekend met het diagonalen en veriticalen zou ik ook niet teveel geld gaan uitgeven.

Hengel: Yasei Red Spinning Dropshot 7 - 28 gram (rond de 60 Euro)
Molen: Mitchell Avocet Gold III Front Drag (40 Euro)
Lijn: Power Pro 12/00 (10 Euro)
Loodkoppen: koop er een paar van 18, 14, en 11 gram Maat 4/0 en 3/0 (probeer de pakjes te vermijden en te vragen naar bakken waar loodkoppen los in liggen. Niet altijd goed spul, maar stukken goedkoper dan een pakje van SPRO.
Shads: 8 tot 13 cm. 11 is een mooi maatje op dit moment. Neem een paar goed felle kleuren (roze, gifgroen, geel) en een paar natuurlijke kleuren (bruin & blauw). Merken Bass Assasin (Sea Shads), Lunker City (Salt Shakers), Berkley (Ripple Shad), Culprit Shad.
Spelden: Duo Lock Snaps maatje 2 (stuk of 20)
Stinger: nog niet aan beginnen. Je zal veel vast komen te zitten, met een stinger gaat dat nog erger worden. Zijn wat tips voor, maar ga eerst maar eens proberen. Ik zie je hier wel weer verschijnen als je er veel last van hebt.

Zal misschien wat krap worden die 150 euro, maar je zit er zeker in de buurt. Het is niet het neusje van de zalm, maar ga eerst maar eens pielen, dan ga je vanzelf uitvinden wat je fijn vind.

Ik zeg je er wel bij: Het is verslavend.. de keren dat ik op snoek vis zijn op 1 hand te tellen. Succes ermee!
Verticaal junkie

Bericht 13 dec 2012, 06:16

Bedankt voor de info ik kan hier zeker veel mee gaat helemaal goed komen.

Bericht 31 dec 2012, 15:24

Even wat kunst aas geplakt. afgekeeken van ton f.willem b en peter d v. zomege met rammelaar.
Bijlagen
DSC06491.JPG
DSC06491.JPG (71.21 KiB) 4988 keer bekeken

VorigeVolgende

Keer terug naar Bladwijzer "Roofvistechnieken"

Adverteren?
Scroll omhoog