Forumoverzicht Bladwijzer "Vistechnieken" Bladwijzer "Roofvistechnieken" Dropshotten

Dropshotten

In dit gedeelte van het forum worden verschillende Vistechnieken behandeld. O.A. Dropshotten, Ultralight, Penvisserij, Trollen, Jerken etc etc. Een topic voor vooral de beginnende roofvissers die met vragen zitten over bepaalde Roofvis Technieken.

Moderator: Admin

Bericht 12 jan 2013, 11:58

Die knoop is prima alleen op het water duurt het soms wat lang. Zeker met drukte wil ik ook nog wel gewoon eens een wartel gebruiken. Vertikalend met de dropshot zeker nog geen last van ondervonden op snoekbaars.

Die knoop is trouwens niet alleen voor de dropshot prima, maar ook om een voorslag te monteren wanneer de situatie erom vraagt.

Wat voor lood gebruiken jullie liever voor het dropshotten: Rond of staaf model?

Brand maar los met de voor- en nadelen.

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 12 jan 2013, 13:10

Staaf, voor mij zijn de voordelen:
Makkelijk gieten.
Weinig water weerstand
Makkelijk op maat te knippen
Weinig vast zitten op/in de bodem

Bericht 12 jan 2013, 13:18

Ook staaflood

- makkelijk kopen
- mijn idee is ook dat deze minder snel blijven hangen achter objecten op de bodem.

Bericht 12 jan 2013, 21:17

Rond voordeel hiervan is dat het steeds weer terug rolt op het talud.Zodat je lang op een zelfde talud kan blijven vissen.(als dit van je afloopt natuurlijk)
Meer vast zitten heb ik geen last van.

Bericht 12 jan 2013, 22:03

Gebruik ook staaflood, puur vanwege het feit dat ik iemand ken die het zelf giet waardoor de prijzen zeer aangenaam zijn. Nog niemand gevonden die ronde giet, en voorlopig werkt het prima.

Bericht 13 jan 2013, 00:33

Rond puur omdat ze massiever liggen op de bodem de staaf valt om of sleep je sneller. Met rond heb je steviger contact met de bodem is mijn idee. Daarnaast ben ik deze week begonnen met gieten :patser:

Bericht 13 jan 2013, 11:42

Vanuit de boot dropshotten gebruik ik de tonnetjes
Voordeel blijft goed op de bodem staan
Nadeel je komt iets vaker vast te zitten dan de andere loodjes

Vanaf de kant werpend of vanuit de boot werpend gebruik ik het liefst druppellood
Voordeel gaat makkelijk over de de boden
Nadeel is wat moelijker rechtop te houden
Laatst bijgewerkt door reel abu op 27 jan 2013, 12:15, in totaal 3 keer bewerkt.

Bericht 13 jan 2013, 17:21

Heb je een foto van jouw tonnetjes lood?

Bericht 21 jan 2013, 21:07

Ik gebruik staaf lood, tegen woordig zelf gegoten, ook het liefst zo lang mogenlijk (niet te gek) mijn eigenloodjes meten 45 mm ex wartel.
Het voordeel is minder vast zitten. Druppel of rond, werpt beter en licht beter op de bodem, enkel kun je bij ons je zakken vol doen want je raakt veel kwijt, staafjes ookwel, maar toch minder.

Het is makkelijk om een mal te maken van welk gewicht ook, je kunt 10 gram gram makkelijk in 45 mm maken, maar ook 28 gram is dood eenvoudig, gewoon groter boren!

Voor 1 tot 18 heb ik een do-it mal.

gr collin

Bericht 07 mei 2013, 20:01

Ik heb nog niet heel veel ervaring met dropshotten, maar het intrigeert me wel! Vandaag heb ik voor het eerst 2 baarsjes kunnen vangen met een dropshotmontage. Ik moet wel nog wennen bij het aanslaan. Ik sloeg dikwijls te vroeg aan! Ik ondervond ook nog een probleem met het loodje en de FC: Ik wou UL vissen op kleine baars dus gebruikte ik FC van 0.14mm maar toen ik die in de wartel van het loodje wou vast trekken brak die wel dikwijls. Ik kon dus telkens wel wat dieper vissen, maar niet ondieper want het lijntje tussen haak en lood werd steeds korter doordat ik die dikwijls brak bij het verstellen, dus dat was wel vervelend! Hebben jullie al zo licht gevist of vissen jullie sowieso met dikkere FC?

Een heel andere vraag: Wanneer beslissen jullie eigenlijk om te dropshotten ipv gewoon met loodkopje te vissen? Zijn daar onderbouwde omstandigheden voor of is dat gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur?

Bij de opening van het seizoen ga ik op de kribben van de Waal vissen. Zou het slim zijn om dan te kiezen voor dropshot of toch niet?
Vele visgroetjes,

Peter

VorigeVolgende

Keer terug naar Bladwijzer "Roofvistechnieken"

Adverteren?
Scroll omhoog