Forumoverzicht Bladwijzer "Vistechnieken" Bladwijzer "Roofvistechnieken" Vissen met doodaas.

Vissen met doodaas.

In dit gedeelte van het forum worden verschillende Vistechnieken behandeld. O.A. Dropshotten, Ultralight, Penvisserij, Trollen, Jerken etc etc. Een topic voor vooral de beginnende roofvissers die met vragen zitten over bepaalde Roofvis Technieken.

Moderator: Admin

Bericht 11 jan 2013, 02:04

ik de helemaal niet zo moeilijk vanaf de kant met een dobber titanum 7 stands onderlijn van 40 lb en een enkele dreg eraan en die in ze rug en knallen maar.
7 strands titanium omdat dat super lang mee gaat en ik gebruik dat ook voor jerken dus heb er genoeg van liggen.

Anthony

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 17 jan 2013, 19:24

Vraag aan de ervaren doodaas visser:

Wat is de ervaring van vissen met dynema bij enkele graden vorst?

Zelf vis ik met Berkley Whipslash 85 lb.

De minimale ervaring zelf is slechts even wat vorst in de ochtend, heel even de lijn licht vastgevroren in het topoog.

Kan ik problemen verwachten met strengere vorst?

Bericht 18 jan 2013, 08:57

Geen enkel probleem. Vorig jaar met -20 op 't ijs gestaan en ook dyneema kapot schuren langs het ijs bleek een fabeltje. Ik vis nooit zwaarder dan 40lbs.

Vastvriezen in de ogen is wel een groot nadeel ja. 1 Keer ingooien en nooit meer binnenhalen is het beste, dan is je lijn nog droog. Bijkomend voordeel is dat je ook geen koude klauwen krijgt van die natte dames... :Top:

Groet,
Volkmar

Bericht 24 feb 2013, 18:05

Even een vraagje van mijn kant.
Wat en waarin dragen jullie, jullie doodaas spullen mee naar de waterkant.

Ik heb zelf een koeltas mee waarop ik de onthaakmat heb liggen. In de koeltas zit het aas, een snijplank, messen en wat reserve materiaal. Daarnaast heb ik nog een rugtas mee met daarin de vergunning, koffie/soep enz. Dit gaat normaal gesproken prima maar als de stek wat verder weg ligt vind ik de spullen toch aardig zwaar worden. Nu zit ik te denken aan een (rug/schouder)tas waar alles in een keer in kan. Het liefste met een scheiding of apart vak geschikt voor de doodaasvissen.

Zou zoiets geschikt zijn?
Afbeelding
Wat gebruiken jullie?

Vorige

Keer terug naar Bladwijzer "Roofvistechnieken"

Adverteren?
Scroll omhoog