Forumoverzicht Specifieke forums Het vliegvishoekje Denemarken, Zeeforel Zuid-Oost op eiland Fyn

Denemarken, Zeeforel Zuid-Oost op eiland Fyn

Dit is de plek voor alles over vliegvis gerelateerde zaken; het werpen, de gebruikte materialen, het binden, tips, etc.

Moderator: Admin

Dit jaar gaan we met het gezin wederom naar denemarken in het voorjaar,

Dit maal, zullen we (vrij zeker) de zuid-oost kan van het eiland Fyn bevolken
in de buurt van Svendborgh het schiereilandje Thuro daar net ten ZO van zal waarschijnlijk onze keuze zijn.

Heeft er iemand ervaring met in die omgeving vissen op zeeforel, is dat vergelijkbaar met de oost(zuid-oost) kant van het eiland.
Ik heb nog weinig info gevonden over zeeforel vissen in die omgeving (tuurlijk zitten ze daar ook, kan me niet voorstellen van niet)
Ik vermoed dat zelfs mijn zoon dit jaar wel mee zal willen om te gaan vissen met papa (ik vliegenhengel, hij 9jaar spinhengel)

Kan iemand mij vertellen dat ik daar ook een reeele kans heb om zeeforel te vangen in die hoek?

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace

Om heel fyn heb je goeie kans. Lekker zoeken op google maps maar mooie bodem structuur. Soms loont het ook hoed om een ochtend of avond een ander stuk te vissen. Met een uurtje ben je het eiland over.

Stekken daar vinden gaat wel lukken, was ook neit specifiek op zoek naar stek informatie, wilde weten of ZO te vergelijken is met ZW van FYN
(nu zitten we wel 90meter van het water en een heel mooi stuk interesant water voor de deur)
blijkbaar ook 2 redelijke stekken, maar dat zal nog blijken of er ook te vangen is.

Eilandje over kan en zal als nodig is of wordt geacht ook wel gebeuren.
Maar hoe dichterbij hoe meer vissen het wordt :P (buiten de gezins activiteiten :P)
want uurtje heen uurtje terug (Scheeld ook weer 2 uur vissen :P)

Ik heb er nu al zin in (terwijl het nog wel een tijdje duurt nu me maar vermaken met materiaal bestellen en wat goede vliegen voor daar maken)

Igmar Avatar gebruiker
Site Admin

Als je van Funen over Tåsinge richting Langeland rijdt, kom je het megaklein eilandje Siø tegen. Als je goed op een gedetailleerd kaartje kijkt, zie je aan de oostkant van Siø een "pier" die richting Langeland wijst, noordelijke kant van de brug naar Langeland. Dat is een kleine pier. Deze pier is 1 van de beste stekken in die buurt. Je gooit vrij gemakkelijk naar de "vaargeul" en hierdoor is dit ook een hele goede stek in mindere (lees heerlijk zonnige en windstille) condities. Er wordt wel veel gevist en soms is deze pier bezet, maar kom je in de buurt, pak zeker deze mee. Hier heb ik al diverse 60+ vissen gevangen, incl een paar wat die Denen noemen "steelheads" (gewoon in het zoute water levende uitzet regenboogforellen, die blijven erg rond deze brug hangen, waarom is een raadsel). Je vangt hier op de vlieg, de bombarda, maar de lepel/stingsilda (12 en 28 grammers) is de beste keuze. Als er mensen staan, heeft vissen met de vliegenhengel sowieso geen zin, want dan heb je zo bonje. Ik spreek uit ervaring :bigsmile: We hebben ook eens een paar keer het begin van de pier afgezet met afzetlint. Denen blijven dan netjes weg en is de stek voor jou alleen :LOL: :Woohoo!: Geel/zwart geblokt moet je hebben dan, rood/wit kennen ze daar niet :Gemeen:

Ja op de kaart zie je ook dat het direct diep wordt naast die pier. (bedankt voor de info)
Ga zeker eens kijken hier moet goed met sjoerd te vissen zijn ook nog, vind i wel leuk ook

Volgens mij heb je ook zo'n plek op (schier) eilandje waar wij zitten Thurø aan de noord kant noord-oost hoek heb je ook volgens mij zo;n vergelijkbare stek geen pier maar wel ondiep tot vlak bij de "vaargeul" (lijkt me ook wel zeer interesant)

Dit jaar gaan er meerder hengels mee (zowel werp als vliegenhengel) en dan gaan er vliegen lepels bombarda;s e.d. mee eens kijken of we dit jaar 3 vissen of 1 van 46+ kunnen vangen :) Maar dat zal de tijd leren.

En ja die Denen zijn ook vrij goed glovig op dat soort gebieden.
Ook heb ik gemerkt dat er gewoon van andermans spullen wordt afgebleven op veel plekken waar ik langs liep met vissen e.d. lagen gewoon rugtassen en stond de koffie op of vlak bij een vuurtje en zelf liepen ze soms 100den meters verder met hun hond of stonden te vissen e.d.
(moet je in NL eens proberen)

Igmar bedankt voor de info

Afgelopen maandag alle spullen klaar gemaakt die ik denk nodig te gaan hebben.
Hengels (vlieg en spinhengels)
molens met nieuwe draad
reel vliegvissen 2 lijnen erop en klaar genoeg (onderlijn materiaal kunstaas etc)
Vliegen dozen redleijk gevuld, en genoeg bij om e.v.t. verliezen (danwel kapot gesloopte vliegen bij te binden)
netje
waadpak schoenen jas etc.

a.s. zaterdag is het zover rijden we naar Denemarken voor een veel te korte week
(en ik heb er heel heel heel veel zin in)

Keer terug naar Het vliegvishoekje

Adverteren?
Scroll omhoog