Forumoverzicht Specifieke forums Het vliegvishoekje Het nieuwe Vliegvis hoekje

Het nieuwe Vliegvis hoekje

Dit is de plek voor alles over vliegvis gerelateerde zaken; het werpen, de gebruikte materialen, het binden, tips, etc.

Moderator: Admin

Bericht 30 sep 2012, 17:07
Igmar Avatar gebruiker
Site Admin

Om je pols te blokken, is zo'n polsbandje (die je dus strak om je pols kan doen, geen zweetpolsbandje!!!) handig. Dan "voel" je automatisch wanneer je je pols gaat gebruiken en de uitslag is sowieso erg verminderd. Ook handig voor tijdens het vissen en voor het jerken, dus nooit weg. Je pols wordt bizar minder belast.

Snap nog steeds niet waarom er geen enkel hengelsportmerk trouwens dit item heeft opgepakt, want het is echt verdomd handig. Scheelt ook echt een RSI-pols....

Zo'n type polsbandje bedoel ik bijvoorbeeld:
Afbeelding

Maar zoiets is fraaier:
Afbeelding

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 30 sep 2012, 17:28

@Igmar

Misschien een stomme vraag, maar waar kan je zoiets kopen? In een uitgebreide sportzaak? Waar wordt het normaal gesproken voor gebruikt?

Bericht 30 sep 2012, 18:46
Igmar Avatar gebruiker
Site Admin

Ze gebruiken ze in de golfsport, tennissport, ruitersport, fitniss, etc. Overal waar je je pols kan (over)belasten. Dus ter ondersteuning van het polsgewricht. Je hebt ze ook dat je duim ondersteund wordt, maar dat type bevalt niet (Rucanor heeft oa die). Je moet echt er 1 hebben die alleen om je pols gewikkeld wordt.
Google maar op polsband of wristwrap. Die van de bovenste foto was van een ruitersportsite en de onderste van een tennisartikelen site. Ik kom ze ook geregeld tegen in de sportzaak (sport2000/intersport) kosten zo tussen de 10 a 15 euro, dacht ik.
Ik heb die van mij al jaren (zijn van Nike).
Echt een aanrader, en dus niet alleen voor het vliegvissen.

Bericht 30 sep 2012, 21:19

Igmar,

schijnbaar was je niet alleen verbaasd en waren ze dat bij Royal Wulff ook.
http://royalwulff.com/products/wristlok/
de hengel die te goed is voor mij vaardigheden is mede mogelijk gemaakt door. www.alfarodbuilding.com , ik ben er trots op wat dan nog...

Vorige

Keer terug naar Het vliegvishoekje

Adverteren?
Scroll omhoog