Forumoverzicht Algemeen Discussie en Vragen gevlochten lijn dikte

gevlochten lijn dikte

Voor alle berichten en discussies over het roofvissen kunt u hier terecht.

Moderator: Admin

Bericht 22 sep 2014, 13:13

Hey Stoffel, zelf gebruik ik een 30 of 40 lb. lijn hiervoor. Ligt er net aan welke reel ik op de hengel schroef. Zie om me heen mensen die gerust het dubbele aan trekkracht gebruiken maar dat lijkt me in mijn ogen iets overkill qua power op zo'n lichte hengel. Maar ik ben natuurlijk geen expert in het werpen :ROFL: Ook al doe ik het wel met regelmaat.

groetjes en succes met jou keuze

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 24 sep 2014, 16:32
Igmar Avatar gebruiker
Site Admin

Zou voor 17 a 20/00 Powerpro cq spiderwire code red cq sufix 832 gaan. Eerder naar de 20/00 om lijningraving te minimaliseren.
Als je naar een dure lijn wilt gaan, daiwa tournament, varivas of samuraibraid, maar eerlijk gezegd, zie ik, op een reel, niet echt de extreme voordelen van deze high end lijnen. Zijn wel heel erg fijne lijnen, maar vooral op de molen merk je de voordelen van een 8 strengs lijn.
De high end lijnen zijn wel megazacht en echt prettig in gebruik, maar voor jerken en rechtlijnig binnendraaien van spinnerbaits is dat niet nodig.
Voor plugjes gepruts is dan wel weer handiger.

Bericht 30 okt 2014, 14:02
Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Overkill heb je niet zo snel... Ik ben een werpend visser met aasjes van 80 tot dik in de 100 gram.. Ik vis niet snel meer met jerkhengels van onder de 150 gram. Reden is dat ik een dikke bak wil kunnne blokken als hij op de motor afkomt of obstakels. Ook een pruik levert niet meteen verlies van kunstaas op en vastlopen van kunstaas is ook verleden tijd.. Feit blijft dat ej hengel het werk moet doen en dus gewoon de slip moet gebruiken maar waarom risico lopen als niet nodig is?? En misschien wel de beste reden ervoor is dat je keihard kan afdrillen en de snoek dus eigenlijk het meeste spaart. Herstellen van een sprint is altijd beter dan van een run van 10 km...
Kunstaasdokter.

Keer terug naar Discussie en Vragen

Adverteren?
Scroll omhoog