Forumoverzicht Algemeen Discussie en Vragen fluorocarbon of gevlochten?

fluorocarbon of gevlochten?

Voor alle berichten en discussies over het roofvissen kunt u hier terecht.

Moderator: Admin

Bericht 07 okt 2014, 13:53

hallo,

ik heb een antaal weken geleden mijn eerste snoek gevangen, en ik heb er inmiddels al weer 8 op het droge gekregen, allemaal met mijn UL hengel. nu heb ik een andere molen gekocht (zeer klein abu garcia molentje, komt uit de jaren '90, de letters zijn er vanaf gevaagd dus ik weet niet precies welk molentje het is) en wil ik een andere lijn kopen. ik zit nu te denken aan 18/00 gevlochten lijn, zodat ik ook de 'grotere' snoeken (70 cm en meer) ook nog met beleid kan drillen. nou zag ik op raven.nl heel goedkope fluorocarbon van berkley, en er staat dat dit ook als hoofdlijn kan worden gebruikt (dit lijkt me wel handig aangezien je het niet ziet onderwater). maar dit schijnt weer heel stug te zijn.

mijn uiteindelijke vraag: gevlochten lijn of fluorocarbon hoofdlijn???

alvast bedankt!!!
PR snoek: 85 cm
PR baars: 26 cm
PR roofblei: 8,5 cm
PR snoekbaars: 0 cm

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 07 okt 2014, 14:26

ik heb laatst ergens gezien dat je fluorocarbon ook als onderlijn voor snoek kan gebruiken, is dit rendabel of moet je dan na elke visdag weer een nieuw onderlijntje eraan zetten?
PR snoek: 85 cm
PR baars: 26 cm
PR roofblei: 8,5 cm
PR snoekbaars: 0 cm

Bericht 07 okt 2014, 16:15

Als je specifiek op snoek vist, met pluggen of jerkbaits, kan fluo onderlijn best.
Heel veel vissers doen dit.
Ik gebruik hier een 100lb onderlijn voor (dikte 1,07mm).
Bij beschadigingen, vervangen, maar deze gaat echt wel een tijdje mee.

Nu zijn er natuurlijk altijd mensen die geen fluo onderlijnen willen, ivm de (kleine) kans op doorbijten.
Dit is mij nog nooit overkomen, hopelijk blijft dat zo.
En dit is weer een hele andere discussie, die ook wel te vinden is op de diverse forums.

Bericht 08 okt 2014, 13:12

100LB is perfect. Neem je hem wat langer dan kan je er een stukje afknippen als er tandjes in staan.

Keer terug naar Discussie en Vragen

Adverteren?
Scroll omhoog