Forumoverzicht Algemeen Beginners Forum Lipgrip

Lipgrip

Plaats hier jouw vragen over basistechnieken! Ook uitleg van basistechnieken is welkom. Geen enkele vraag is dom!

Moderator: Admin

Bericht 08 jan 2015, 12:12

Kan iemand mij zeggen wat de voordelen of nadelen zijn van de lipgrip?
Ik hoor en lees er zoveel verschillende opinies over dat ik er echt niet meer uitkom.
Mvg Hendrik.

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 08 jan 2015, 17:57
Leo Avatar gebruiker

Op het eerste gezicht lijkt het een mooi hulpmiddel om de snoek te onthaken. Alleen dat is het niet. Ja als de snoek lekker rustig blijft liggen wel maar dat doet een snoek nou eenmaal niet. Die gaat draaien. Dan kan je een gripper nemen die meekan draaien maar dat werkt ook niet. De lijn komt om de snoek heen te zitten en om zijn kieuwen heen, kortom dat moet je niet willen.

Het beste is om de snoek goed uit te drillen en hem dan middels de kieuwgreep te pakken en zo te onthaken. Het is even een paar keer oefenen maar als je dit kunstje eenmaal onder de knie heb dan wil je die gripper niet meer gebruiken.

Bericht 10 jan 2015, 17:49

Een lipgripper is prima geschikt om piranhas mee te onthaken die een licht eigen gewicht hebben. Wil je liever niet met je blote handen de kieuwgreep toepassen, neem dan handschoenen. Is beter voor de vis en voor het gemak.

Bericht 31 okt 2015, 17:15

Een lipgrip van het merk bogo is een super hulpmiddel, al is het niet altijd nodig. ook niet bij piranha
echter heb ik hem wel altijd bij op tropische avonturen, voor het geval van. maar gebruik hem zelden.

bij de murene is de lidgrip wel vereist mede omdat de stroomstoten.

groeten Tim
Tim Bruininx
Fishing Travel Pesca-Extrema
http://www.pesca-extrema.com

Keer terug naar Beginners Forum

Adverteren?
Scroll omhoog