[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - paling • Roofviswebforum
Forumoverzicht Algemeen Beginners Forum paling

paling

Plaats hier jouw vragen over basistechnieken! Ook uitleg van basistechnieken is welkom. Geen enkele vraag is dom!

Moderator: Admin

Bericht 18 jun 2013, 14:04

Hallo
Ik woon in Belgie en ben lid van een plaatselijke visclub. De vijver van de club is vrij groot en er zit hoofdzakelijk witvis en karper op maar er is ook vrij veel roofvis te vangen. Nu wou ik dit weekend in de avond is op paling en snoekbaars gaan vissen maar ik weet niet hoe . Ik had gedacht om aan één hengel een aasvisje van 5-7 cm te hangen en aan de andere een trosje wormen. Zou ik hiermee succes kunnen hebben? En welke montage gebruik je best ?

groeten
arnodevisser :bigsmile:
PS. Ik heb op die vijver al wel paling gevangen als bijvangst 1 op maden en geloof het of niet 1 op mais toen ik in de kant op karper was aan het vissen met een dobber.( het waren beide grote vissen +75 cm)

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace
Bericht 18 jun 2013, 15:25

Op paling en snoekbaars gebruik ik dezelfde montages.
Spinhengeltje met dyneema op de molen.
Nylon onderlijn (aan wartel), schuiflood op het dyneema erboven.
Palinghaak aan beide montages, aan de ene pieren, aan de andere visje (tussen de 5 en 10 cm).
Op beide hengels kans op beide vissen!
Ik ben aardig simpel figuur en zo vis ik ook :Glimlach:

Bericht 18 jun 2013, 16:13

Ik zou 1 hengel met wormen uitrusten en met de andere met kunstaas proberen, maar da's kwestie van voorkeur hé :)
Vele visgroetjes,

Peter

Bericht 18 jun 2013, 17:07

Ik zou ook een hengel met wormen voorzien.
De andere zou ik gebruiken ofwel statisch met een visje of waarom niet traag slepend met een drieweg-systeem?
If i'm not fishing,i'm thinking about it!

Bericht 18 jun 2013, 17:51
Ben Avatar gebruiker

Viste vroeger veel op paling met kaas.

Bericht 03 dec 2013, 11:13

Wormen en een visje zijn zeker goed. Kunstaas zou ik niet proberen. De kans dat je daar paling mee vangt is er klein. Vis hoe dan ook met een vrije lijn (schuiflood). Bij te veel weerstand is de paling pleite.

Keer terug naar Beginners Forum

Adverteren?
Scroll omhoog