Forumoverzicht Algemeen Beginners Forum enkele haak voor achter kunstaas

enkele haak voor achter kunstaas

Plaats hier jouw vragen over basistechnieken! Ook uitleg van basistechnieken is welkom. Geen enkele vraag is dom!

Moderator: Admin

zoals jullie misschien al hebben gemerkt ben ik nu ook gegrepen door het ultralicht vissen op baars, maar ik heb gemerkt dat de dreg vaak of te groot is of met alle drie de haken in de bek is geklemd (en kom ik redelijk vaak vast te zitten)... nu wil ik er eigenlijk enkele haken opzetten, maar welke maat en merk is een goede haak die baars maar ook snoekjes kan haken (de haak is voor achter lepels en spinners, en misschien ook pluggen)? en hoe verwissel je deze snel?

alvast bedankt! groetjes, Gijs.
PR snoek: 85 cm
PR baars: 26 cm
PR roofblei: 8,5 cm
PR snoekbaars: 0 cm

Delen via:

Delen via Facebook Facebook Delen via Twitter Twitter Delen via MySpace MySpace

Zoiezo is snel wisselen enkel met een snaplock mogelijk tenzij je een splitringtang bezit
Maar beste is splitring en verder de een zweer bij gamakatsu en de ander bij Owner of Eagle
Kwestie van proberen
Alleen denk ik wel dat de aktie beinvloed zal worden maar in hoevere durf ik niet te zeggen
Coördinator Roofvisafdeling Groot-Rotterdam

Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Je kan ook dreggen kopen met twee haken er aan. Ik denk dat door de harde bek de enkele haak vaak plat in de bek komt waardoor je meer missers zal krijgen.
Kunstaasdokter.

Dat schijnt mee te vallen Derk, met het zeebaarzen is het vrij standaard je dreggen te vervangen voor enkele. Heb de spullen moet het alleen nog doen .... :) mocht je die dubbele haak zoeken zoek dan eens op twinex. Ik heb begrepen dat je die eventueel zo in de splitring kunt hangen zonder problemen met drillen. Klaar met je kunstaas dan zo weer zonder haak in de tas/doos.

Derkbait Avatar gebruiker
Site Admin

Ok, wist ik niet nooit op zeebaars gevist!!
Kunstaasdokter.

Leo Avatar gebruiker

o.a Gamakatsu heeft haken met een groot oog, waar gemakkelijk een splitring door kan. type LS-3423F. Die worden ook veel gebruikt bij het vissen op forel op het Oostvoornsemeer, waar je maar met 1 haak mag vissen aan je kunstaas.

Van de voorste dreg knip ik de haakdelen af zodat er nog wat gewicht blijft hangen voor de actie van de plug, eventueel kan je hier nog wat lood aan bevestigen

Igmar Avatar gebruiker
Site Admin

Enkele haak op baars werkt perfekt! Scheelt tevens met geklooi tijdens het onthaken, maar hou er wel rekening mee dat je soms het balans kwijt raakt bij plugjes. dan ineens gaan plugjes met een enkele haak veel sneller tollen om hun as.
Klein beetje looddraad erbij en je hebt je actie weer terug die oorspronkelijk was.
qua haakmaat zit ik meestal rond de size 6 in enkele haak. Soms is een dubbele splitringetje nogig om de haak met de haakpunt omhoog te zetten.
Dat is de beste positie om de haakpunt te hebben, want de bovenkaak haakt tig keer beter dan in de onderkaak!

Keer terug naar Beginners Forum

Adverteren?
Scroll omhoog