bruikbare handschoenen...

Voor alle berichten en discussies over het roofvissen kunt u hier terecht.
Plaats reactie
John67
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2020, 13:44
Contacteer:

bruikbare handschoenen...

Bericht door John67 »

Ik heb de vraag ook reeds op een ander forum gesteld maar ben bang dat als ik geen oplossing vind, mijn vismaatje (zoon) tot het voorjaar kwijt ben. Het was juist de opzet om samen met hem de waterkanten af te struinen...

Mijn zoon van 15 jaar en ik hebben vanaf begin dit jaar een vispas en zijn reeds 2 × gaan vissen. Het is best wel een bikkeltje maar zijn handen zijn bijna blauw van de kou. Vandaag heeft hij machinaal "gebreide" exemplaren aangehad maar als die een haak "ruiken" zit de haak er al in vast.

Heeft iemand ervaring met warme en bruikbare vishandschoenen? We gaan vooral vissen met een spinhengel dus zijn regelmatig aan het wisselen van kunstaas e.d.

Tips zeer welkom!

Gebruikersavatar
Henk Graafsma
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 jan 2020, 13:05
Contacteer:

Re: bruikbare handschoenen...

Bericht door Henk Graafsma »

He John,

Ik heb wat mij betreft 2 aanraders, die ik beide gebruik

https://www.predatorgear.nl/product/pat ... andschoen/

complete dichte waterdichte handschoenen van Neopreen. Enige nadeel werken niet in combinatie met touchscreen (telefoon/dieptemeter)

https://smartlures.nl/prodcut-category/clothing/gloves/

deze laatste zijn zonder toppen wat makkelijk is als je touchscreen nodig hebt of veel je vingers wil gebruiken.

Binnenkant is van leer zodat je daar goed grip hebt en de haak daar niet snel in vast komt....
Voordeel is ook dat je die aan kan houden tijdens kieuwgreep

Groet Henk G.
Henk Graafsma
Art of Fishing
Fanatiek bouwer van streamers, spinners en spinnerbaits
Moderator van dit forum

John67
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2020, 13:44
Contacteer:

Re: bruikbare handschoenen...

Bericht door John67 »

Die eerstgenoemde, bevallen die een beetje? Ik begreep op een ander forum dat dat materiaal qua warmte erg tegen viel. Hoe is jou ervaring daarmee?

Grt. John
Nuenen

Gebruikersavatar
Henk Graafsma
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 jan 2020, 13:05
Contacteer:

Re: bruikbare handschoenen...

Bericht door Henk Graafsma »

John67 schreef:
05 jan 2021, 22:18
Die eerstgenoemde, bevallen die een beetje? Ik begreep op een ander forum dat dat materiaal qua warmte erg tegen viel. Hoe is jou ervaring daarmee?

Grt. John
Nuenen
Ze bevallen mij prima John.
Enige nadeel is dat ik de touchscreen van mn telefoon en dieptemeter niet kan gebruiken maar voor de rest gebruik ik ze tijdens het vissen maar ook op de momenten dat ik op m'n fiets stap of ga wandelen. Wat betreft de warmte, er zijn misschien warmere handschoenen, maar ergens zal je een compromis moeten zoeken. Deze zitten strak waardoor je nog veel kunt doen met je handen. Heb je hele dikke handschoenen kun je niks meer normaal vastpakken....

Henk G.
Henk Graafsma
Art of Fishing
Fanatiek bouwer van streamers, spinners en spinnerbaits
Moderator van dit forum

Gebruikersavatar
Prinsbaits
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jan 2020, 14:55
Contacteer:

Re: bruikbare handschoenen...

Bericht door Prinsbaits »

Thx Henk! Eindelijk kan ik ook weer vooruit! ik had ook een stel handschoenen nodig, ook mijn handen worden heel snel blauw buiten net of ik een hele slechte doorbloeding heb.
zijn die van PG uitwasbaar? en kun je ze onderwater houden voor 5 sec dat je handen niet nat worden?
Leon Prins
kunstaasbouwer/ Snoekvisser
Groningen

Gebruikersavatar
Henk Graafsma
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 jan 2020, 13:05
Contacteer:

Re: bruikbare handschoenen...

Bericht door Henk Graafsma »

Zou niet weten waarom je ze niet zou kunnen wassen en E zijn neopreen dus waterdicht.

Groet Henk G
Henk Graafsma
Art of Fishing
Fanatiek bouwer van streamers, spinners en spinnerbaits
Moderator van dit forum

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten