02-01-2020 Eerste snoeken van 2020

Plaats hier verslagen en foto's van al uw roofvisvangsten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
William van der Veen
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2020, 23:11
Contacteer:

02-01-2020 Eerste snoeken van 2020

Bericht door William van der Veen »

Helaas tot nu toe de enige sessie dit jaar, maar wel een mooie:

2 januari 2020

Soms krijg je ineens een ingeving om iets te gaan doen. Afgelopen nacht was dat het geval, ik dacht laat ik eens lekker de boot pakken en gaan vissen, gewoon even doen alsof er geen stapel werk te doen is, maar nog even stiekem wat tijd voor mezelf nemen. Normaal weet ik zo’n idee prima in de kiem te smoren, maar dit keer niet. Helemaal niet nadat Bianca het idee ook nog eens steunde.

Dus niet al te vroeg rol ik uit bed en begin eens rustig aan alle rituelen die ik normaal de avond van tevoren al uitvoer. Dit betekent dat het uiteindelijk al bijna tegen de middag loopt alvorens ik op het water lig.

Echt veel vertrouwen heb ik niet in mijn plan: meters maken, opzoek naar grote strijders op het open water… Maar ach als er op de eerste hotspots uiteraard niets gebeurt heb ik al wel vier ijsvogels gespot! Eigenlijk kan de dag al niet meer stuk zo in je ééntje genietend van de natuur.

Opeens is daar op een saai stuk dan toch uit het niets een aanbeet. Ik begin aan de dril en voel dat het om een leuke eerste vis voor het nieuwe jaar gaat. Helaas neemt de weerstand al snel af en blijk ik even later slechts een heel klein stukje van de snoek te hebben ontvreemd. Jammer, maar wel goed voor het vertrouwen een beetje actie.

Weer een hele tijd verder gaat er heel sneaky een snoek aan het kunstaas hangen. Deze blijft gelukkig hangen en na een leuke dril in de volle stroming meet ik de eerste snoek van 2020 op 95 centimeter, een mooie, maar erg slanke vis..
De allereerste, 95 cm slanke snoek
De allereerste, 95 cm slanke snoek
FB_IMG_1578002486008.jpg (62.64 KiB) 7112 keer bekeken
Kilometers lang gebeurt er vervolgens niets, wat en waar ik ook probeer. Het is al aan het eind van de middag als ik weer een aanbeet krijg, een 70-er komt even snel aan boord kijken en gaat snel weer terug. Het is niet lang daarna als een plug die op 2/3 water loopt ineens vast is gelopen. De hengel buigt mooi krom in de steun en de slip geeft continu lijn. Ik vertrouw dat natuurlijk niet, want ik heb geen obstakel gezien. Dus met moeite wrik ik de hengel uit de steun en begin wederom in de volle stroming ergens aan te trekken. Dan krijg ik ook wat logge respons uit de diepte en stijgt de adrenaline. Als ze aan de oppervlakte komt zie ik wat voor tank ik heb gehaakt, wauw dat is perfect volgens het plan waar ik niet alle vertrouwen in had.. In je ééntje een licht gehaakte metersnoek landen in de volle stroming met een driftende boot is nog even een uitdaging, maar gelukkig gaat dit goed.
Door de gigantische omvang valt de lengte op de plank dan toch tegen, maar met 105 centimeter hoor je mij niet klagen! Even hannesen om er een plaatje van te schieten, wat dan ook weer niet zo best lukt, maar vooruit.
Nummer 2, 105 cm buffel
Nummer 2, 105 cm buffel
FB_IMG_1578002491213.jpg (73.17 KiB) 7112 keer bekeken
De rest van de middag blijft het qua vissen stil, maar ik ga met een dikke smile van het water af, prima resultaat op de eerste vismiddag van het nieuwe jaar! Toch maar wat vaker de boot te water laten dit jaar...
Even plat met dat buikje
Even plat met dat buikje
FB_IMG_1579947633961.jpg (106.02 KiB) 7112 keer bekeken

Gebruikersavatar
Frank van Vliet
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: 08 jan 2020, 17:57
Locatie: 't Zand
Contacteer:

Re: 02-01-2020 Eerste snoeken van 2020

Bericht door Frank van Vliet »

Lekker gewerkt zeggen ze dan William ;)

Mooi buffeltej!
Groetjes Frank van Vliet - Beheer RoofviswebForum


Gebruikersavatar
Piet
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jan 2020, 15:15
Contacteer:

Re: 02-01-2020 Eerste snoeken van 2020

Bericht door Piet »

Prachtig Wiliam!!

Ze zijn nu op z'n mooist!!

Grt Piet.
PR snoek 126cm (2x)
PR snoekbaars 90cm
PR baars 51cm
PR meerval 116cm
PR roofblei 70cm

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten