Fishfinders / dieptemeters

Vragen over boten, motoren, elektromotoren, accu's, dieptemeters, gps, trailerhellingen, et cetera? Je kunt hier terecht!
M.L Fishing
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2020, 23:53
Contacteer:

Re: Fishfinders / dieptemeters

Bericht door M.L Fishing »

Dank Johan.

Johanpike
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2020, 17:56
Contacteer:

Re: Fishfinders / dieptemeters

Bericht door Johanpike »

Ik zie de mooie foto's hier van de fisfinders maar ik vraag mij af hoe dit aangesloten zit wie kan mij uitleggen hoe ik de electronica in mijn boot kan aansluiten mijn bedoeling is om met stopcontacten te werken dus èèn voor de elektromotor èèn voor de visfinder En èèn naar de punt van de boot voor evt een frontroller de bedoeling is om de kabels tussen de bodem te trekken de accu staat in het midden van de boot

1 wat voor stekker / stopcontact kan ik gebruiken ?
2 hoe dik moet een kabel zijn over een lengte van 3 meter?
3 hoe zit het met zekeringen etc ik heb nu alleen op de visvinder een zwevende zekeringhouder ?

Tips hoe het beter kan zijn uiteraard ook zeker welkom

M.L Fishing
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2020, 23:53
Contacteer:

Re: Fishfinders / dieptemeters

Bericht door M.L Fishing »

Vaak word er vanuit een accu gewerkt met een hoofdschakelaar hierop worden dan via een schakelpaneeltje verlichting, bilgenpomp, fishfinder enzo op aangesloten deze zijn dan met steekzekeringen afgezekerd de elektromotor gaan meestal aan 16mm2 kabel rechtstreeks of via Anderson stekker op de accu.
Bij frontrollers word nog wel een gebruik gemaakt van de inbouw stekkers van minn kota.
Dit is een beetje in simpele lijnen de manier van zaken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten